فعالیت پایگاه‌های قرآنی در حرم مطهر رضوی

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: پایگاه‌های قرآنی «جشنواره قرآنی، بهار رمضانی» در حرم مطهر رضوی برپا شده است.

حجت‌الاسلام سید مسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، پایگاه‌های قرآنی «جشنواره قرآنی، بهار رمضانی» در مدرسه خیرات خان بست شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی، ایوان، ولی عصر (عج)، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی و اردوگاه امام رضا (ع) «باغ بیلدر» بر پا شده است.

او افزود: در این پایگاه‌های قرآنی، غرفه‌های ویژه کودک و نوجوان، طرح «من قرآن را دوست دارم»، پژوهش‌های قرآنی، جلسات سنتی قرآن کریم، هنر‌های قرآنی و سمعی و بصری در نظر گرفته شده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: در همه این پایگاه‌های قرآنی، غرفه‌های ویژه کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است که کودکان در قالب بازی، نمایش، نقاشی خلاق و نقاشی دیواری با آموزه‌های دینی آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام میریان بیان کرد: در پایگاه قرآنی مدرسه علمیه خیرات خان حرم مطهر رضوی برای بهره‌مند طلاب علوم دینی برنامه‌های خانوادگی قرآنی با محوریت «ادب قرآنی در خانواده» برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: در غرفه جلسات سنتی قرآن کریم، محافل قرآنی طرح‌های «تحفیظ رضوی» و «حافظون رضوی» با حضور قاریان برتر آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و در غرفه هنر‌های قرآنی، مفاهیم قرآنی در قالب هنر‌های خطاطی، تذهیب، منبت به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تاکید کرد: در غرفه پژوهش‌های قرآنی، کتاب‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌ها بر محورقرآن و در غرفه سمعی و بصری نرم افزار‌های مختلف قرآنی به نمایش گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام میریان اظهار کرد: استادان تفسیر و تدبر حرم مطهر رضوی در این پایگاه حضور دارند و پاسخگوی سوالات قرآنی زائران و مجاوران خواهند بود.

او افزود: این پایگاه‌های قرآنی تا ۱۱ فروردین فعال و همه برنامه‌های آن موضوع محور است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: پایگاه قرآنی واقع در باب الجواد (ع) یا پارکینگ شماره یک حرم مطهر رضوی، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی از ساعت ۱۷ تا ۲۲، پایگاه قرآنی مدرسه خیرات خان صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان حضور زائران و مجاوران است و پایگاه قرآنی اردوگاه امام رضا (ع) «باغ بیلدر» هم تا پایان ماه مبارک ویژه کارکنان و خانواده‌های آنان با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع قرآنی دایر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.