ممنوعیت تیک تاک توسط قانون گذاران ژاپن

یکی از قانونگذاران ژاپنی اعلام کرد که حزب حاکم لیبرال دموکرات این کشور قرار است برنامه‌ای را به منظور ممنوع کردن تیک تاک تدوین کند.

یک قانونگذار از حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن (LDP) گفت: گروهی از قانونگذاران این حزب قصد دارند در ماه آینده طرحی را تدوین کنند که در آن از دولت بخواهند شبکه‌های اجتماعی مانند تیک تاک را در صورت استفاده برای پویش‌های اطلاعات نادرست ممنوع کند.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از دولت بایدن می‌خواهند که تیک تاک چینی را ممنوع کند، زیرا ادعا می‌کنند که این برنامه می‌تواند برای جمع‌آوری داده‌ها، سانسور محتوا و آسیب به سلامت روان کودکان استفاده شود.

نوریهیرو ناکایاما در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: اگر تأیید شود که یک برنامه عمداً توسط یک حزب خاص از یک کشور خاص برای اعمال نفوذ با سوء نیت استفاده شده، باید به سرعت سرویس را متوقف کرد.

او گفت: روشن کردن این موضوع که می‌توان دسترسی به تیک تاک را متوقف کرد، به کنترل اپراتور‌های برنامه کمک می‌کند، زیرا به این معنی است که برای مثال، ۱۷ میلیون کاربر تیک تاک در ژاپن دسترسی خود را از دست خواهند داد. ناکایاما گفت که این امر همچنین منجر به احساس امنیت برای کاربران خواهد شد.

ناکایاما، یکی از اعضای ارشد گروه قانونگذاران حزب حاکم که به دنبال راه‌هایی برای افزایش امنیت اقتصادی ژاپن است، گفت که این پیشنهاد هیچ سکوی خاصی را هدف قرار نخواهد داد.

مجموعه‌ای از دولت‌ها و نهاد‌های غربی، از جمله پارلمان انگلیس، دولت‌های هلند و بلژیک و پارلمان نیوزلند، تیک تاک را در هفته‌های اخیر ممنوع کرده‌اند.

در ژاپن، استفاده از تیک تاک و سایر سرویس‌های شبکه اجتماعی (SNS) در دستگاه‌های دولتی که اطلاعات محرمانه را مدیریت می‌کنند، ممنوع است.

ناکایاما گفت که محدودیت‌های بیشتر باید تنها پس از بررسی مدیریت داده‌ها و سایر عملیات‌ها در نظر گرفته شود. من معتقدم که ابتدا باید این امکان را برای افراد فراهم کنیم تا هر زمان که نگرانی‌هایی مطرح می‌شود، نحوه مدیریت داده‌ها را کاملا بدانند.

منبع: رویترز 

برچسب ها: تیک تاک ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار