رئیس دامپزشکی اسدآباد:

علت بروز تلفات در برخی زنبورستان‌های اسدآباد در دست بررسی است

رئیس دامپزشکی اسدآباد گفت: تلفاتی در برخی از زنبورستان های این شهرستان گزارش شده و علت آن در دست بررسی است.

حسین وثوقی‌کیا افزود: برخی از زنبورستان های شهرستان اسدآباد دچار تلفات در  برخی از کندوهای زنبورعسل خود شده‌اند که هنوز علت آن مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی علت وقوع آن هستند.

او از زنبورداران درخواست کرد تا از هر گونه ورود و خروج و جابجایی کندو تا اطلاع ثانوی در شهرستان اسدآباد اکیدا خودداری کنند.

رئیس دامپزشکی اسدآباد با بیان اینکه زنبورداران هر گونه تلفات غیرعادی زنبورستان‌های خود را به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند، افزود: زنبورداران از حمل و نقل و جابه‌جایی زنبورهای تلف شده به مکان های دیگر خودداری کنند و در صورت وجود هر گونه تلفات احتمالی در زنبورستان ها دفن بهداشتی آن در همان زنبورستان ضرورت دارد و نیاز است زنبورداران نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

وثوقی کیا در ادامه یادآور شد: توصیه می‌شود زنبورداران از تغذیه کندوها با مواد غیرمجاز که مورد تایید دامپزشکی نیست، اکیدا خودداری کنند و برای هر زنبورستان آبخوری جداگانه تعبیه و علاوه بر آن تمامی موارد امنیت زیستی و قرنطینه ای بهداشتی در زنبورستان‌ها رعایت شود.

او تصریح کرد: در صورت بروز تلفات در زنبورستان‌ها استفاده از داروهای اسیدی فایر به نسبت دو سی‌سی در یک+یک لیتر به صورت شربت به زنبوداران پیشنهاد می‌شود، علاوه بر آن استفاده از سرکه سیب به نسبت هفت سی‌سی به اضافه ۲۵ سی‌سی به صورت شربت نیز در زنبورستان‌ها را به زنبورداران توصیه می کنیم.

منبع:ایسنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.