بهره مندی ۶۰۹ روستای استان قزوین از اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به بهره مندی ۶۰۹ روستای استان قزوین، گفت: سال گذشته ۳۱ روستای استان صاحب اینترنت شدند.

حجت الله امینی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: استان قزوین دارای ۷۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار است که از این تعداد ۱۳۴ روستا قبل از دولت سیزدهم به اینترنت دسترسی نداشتند.

وی ادامه داد: پس از استقرار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، ۱۱ روستا و تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز ۳۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات پیوسته و از اینترنت بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین افزود: پیش بینی ما این است با تلاش شبانه روزی همکاران تا اواخر شهریور سال جاری همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی پیدا کنند.

این مسوول اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲ روستا در استان قزوین فاقد اینترنت هستند که امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده این مناطق نیز صاحب اینترنت شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین تصریح کرد: پوشش اینترنت روستایی در شهرستان آبیک ۹۳ درصد، در شهرستان البرز ٨٩ درصد، در شهرستان آوج ۸۲ درصد، در بویین زهرا ۹۷ درصد، در تاکستان ۸۹ درصد و در شهرستان قزوین ۸۱ درصد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تمامی شهر‌های استان قزوین ارتباط صوتی و دیتا به طور ۱۰۰ در صدی وجود دارد و در حوزه روستایی نیز در روستا‌های بالای ٢٠ خانوار ٩٧ درصد پوشش ارتباطات صوتی و ٨٢ درصد ارتباط دیتا برقرار است.

استان قزوین دارای ۸۴۴ روستا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.