سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق بنا بر تاکید رییس‌جمهور مبنی بر سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار کشور، ۲ هزار میلیارد تومان در استان چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری می‌کند.

نعمت‌الله ترکی روز پنجشنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در همین راستا اجرای هفت طرح در این استان در دستور کار قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن از همین روز‌های ابتدایی سال آغاز شده و امید می‌رود با جذب مناسب اعتبار در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: احداث یک مجتمع کشت و صنعت گاو شیری پنج هزار راسی، احداث خط تولید کره و سردخانه یک هزار تنی در شرکت شیرخشک پگاه، مشارکت در صنعت تولید شیر استان، ایجاد کارخانه تصفیه و فرآوری روغن و احداث کارخانه کارتن‌سازی از جمله طرح‌های در دست اجرا برای این استان است.


بیشتر بخوانید


ترکی ادامه داد: برای اجرای و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این طرح‌ها از تمام ظرفیت و توان صندوق استفاده می‌شود و در این میان پیگیری مجدانه و اهتمام استاندار نیز نقش مهمی در پیشبرد این برنامه‌ها دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آغاز عملیات اجرایی خانه امید در شهرکرد را از دیگر برنامه‌های سفر خود به چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و گفت: تنها استانی که در آن خانه امید راه‌اندازی نشده، این استان است که با تلاش‌های انجام شده زمین این طرح تامین و امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ترکی همچنین احداث یک مجتمع فرهنگی، رفاهی و خدماتی ویژه بازنشستگان استان را از دیگر برنامه‌های این صندوق برای استان عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح به هشت هزار مترمربع زمین نیاز است که هماهنگی آن با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و بزودی وارد مرحله اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اضافه کردن یک خط پرواز از شهرکرد به تهران به برنامه‌های فرودگاه شهرکرد، از طریق صندوق بازنشستگی کشوری، خاطرنشان کرد: در دستور کار داریم تا یک خط پرواز از شهرکرد به تهران به مشهد نیز به برنامه‌های فرودگاه شهرکرد اضافه شود.

ترکی افزود: سرمایه‌گذاری در پالایشگاه استان و کشتارگاه صنعتی جونقان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی این صندوق در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.