افزایش ۵۱ درصدی پرداخت زکات در خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مردم استان پارسال ۴۱ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال ما قبل آن ۵۱ درصد افزایش یافت.

مجید الهی راد گفت: ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان میزان زکات هدفگذاری شده در سال گذشته بود که با همکاری عاملان و مسولان زکات استان و شهرستان‌ها بیش از این رقم جمع آوری شد.

او گفت: بیشترین زکات جمع آوری شده به ترتیب در شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌ها و نیاز‌های هر منطقه صرف اجرای طرح ها، کار‌های عمرانی و عام المنفعه می‌شود که بر این اساس ۸۵ درصد میزان زکات در راستای تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه و مابقی آن برای اجرای پنج طرح عمرانی هزینه شد.

الهی راد گفت: همچنین ۲۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان زکات طی سال ۱۴۰۰ در استان جمع آوری شد که ۸۱ درصد آن را برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان و مابقی آن برای اجرای ۱۵ طرح عمرانی هزینه شد.

زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.