تحقیق پنتاگون درباره انتشار اسناد محرمانه آمریکا و ناتو درباره جنگ اوکراین

نیویورک تایمز از آغاز تحقیقات درباره انتشار اسناد محرمانه برنامه‌های آمریکا و ناتو درباره جنگ اوکراین خبر داد.

آمریکا و کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ نقشی فعال در حمایت از کی یف در برابر روسیه داشته اند. گرچه کشور‌های غربی سعی در مخفی نگه داشتن اقدامات ضدروسی خود دارند، اما به تازگی اطلاعات محرمانه زیادی در این باره درز کرده است.

به گزارش تل تریدر، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد اسناد طبقه بندی شده زیادی درباره جنگ اوکراین طی هفته گذشته در شبکه اجتماعی توییتر و تلگرام منتشر شده است. این اطلاعات حاوی جزئیاتی درباره برنامه مخفیانه آمریکا و سازمان ناتو بوده است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال بررسی چگونگی انتشار این اسناد در تلگرام و توییتر و نحوه افشای آن در این دو پلتفرم است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد اسناد انتشار یافته در برخی بخش‌های بخصوص تغییراتی یافته است.

منابع آگاه به نیویورک تایمز اعلام کردند گرچه هنوز هیچ پاسخی در مورد افشای این اطلاعات وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد این تغییرات می‌تواند به تلاش روسیه به منظور انتشار اطلاعات نادرست مربوط باشد.

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی جنگ اوکراین محسوب می‌شود و مجموع کمک‌های این کشور به کی یف از زمان آغاز جنگ در سال گذشته میلادی از مرز ۳۵ میلیارد دلار گذشته است. با این حال، انفجار در خط لوله نورد استریم ۲ در دریای بالتیک بخشی از اقدامات مخفیانه کشور‌های غربی علیه مسکو محسوب می‌شود که تاکنون تحقیقات مستقلی درباره آن انجام نشده است. این در حالی است که سیمور هرش، خبرنگار باتجربه آمریکایی سازمان سیا را پشت پرده این انفجار دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار