سامانه بارشی جدید به خوزستان می‌آید

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه جدید بارشی از اواخر روز سه شنبه وارد استان می شود و خطر سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را به دنبال دارد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان می‌گوید: در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا اواسط هفته جاری جوی نسبتا پایدار بر روی استان قرار دارد و پدیده غالب در بیشتر نقاط استان غبار صبحگاهی و وزش باد متوسط به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی در برخی از ساعات خواهد بود.

او افزود: سامانه بارشی از اواخر روز سه شنبه تا اواسط روز جمعه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، طی روز چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران (در برخی ساعات بارش شدید باران)، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نقاط مستعد ریزش تگرگ مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای بارشی این سامانه لازم است در خصوص خطراتی از قبیل افزایش سرعت باد، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رود خانه ها، صاعقه، مه و کاهش دید و... توجه و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

آقای سبزه زاری با اشاره به پیش بینی روند افزایش سه تا چهار درجه‌ای دما تا اواسط هفته جاری در سطح استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز و امیدیه با ۳۴.۴ و ایذه با ۷.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۱۷.۵ و حداکثر۳۴.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه فعال بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا اواخر روز پنجشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده که سبب رگبار و رعد وبرق در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان، حوضه‌های آبریز بالادست سد‌های دز و کارون، وزش باد‌های متوسط تا شدید و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.