کشف ۵۲ تن کالای اساسی احتکار شده در خواف

مدیر جهاد کشاورزی خواف از کشف ۵۲ تن انواع کالا‌های اساسی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و توزیع آن در بین جامعه هدف این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

رحمان دادپور مدیر جهاد کشاورزی خواف  گفت:  در این مدت ۹۹ کیسه آرد یارانه‌ای از منازل مسکونی، خودرو‌های غیر مجاز حمل آرد و نانوایی‌های آزاد پز شهرستان خواف کشف و ضبط شد.

وی افزود: ۹۳۶ تن گوشت قرمز و مرغ منجمد، انواع برنج و قند و شکر با هدف کنترل و تنظیم بازار در مناسبت‌های مختلف مثل محرم و صفر، نوروز و ماه مبارک رمضان طی سال ۱۴۰۱ در شهرستان خواف توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف ادامه داد: از مجموع ۲۲۵ مورد پرونده تخلف واحد‌های صنفی که در قالب گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در این شهرستان طی سال قبل ثبت شده، ۵۵ مورد را نانوایی‌ها و بقیه را سایر واحد‌های صنفی تشکیل داده اند.

دادپور بیان کرد: ۷۵۰ مورد گشت نظارت و بازرسی از ۱۴۰ نانوایی و هزار و ۱۰۰ مورد گشت مشترک نظارت و بازرسی از صنوف عرضه کالا‌های اساسی شهرستان خواف طی همین مدت انجام شد. ۲۷ واحد صنفی و نانوایی‌های شهرستان خواف به دلیل تخلفات طی پارسال مهر و موم شدند.

مدیر جهاد کشاورزی خواف سایر فعالیت‌های مهم جهاد کشاورزی شهرستان خواف در سال ۱۴۰۱ را توزیع سه هزار و ۸۰۰ تن کود شیمیایی یارانه‌ای و ۴۰۰ تن بذر اصلاح شده به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح، نظارت بر خرید تضمینی سه هزار و ۴۰۰ تن گندم، مبارزه با عوامل خسارت زا از جمله سن غلات در سطح پنج هزار هکتار، کاشت ۱۸۰ هکتار محصول دانه روغنی کلزا، کنجد و گلرنگ با هدف افزایش ضریب خود اتکایی در تامین روغن، تسطیح لیزری اراضی کشاورزی در سطح ۱۲۰ هکتار، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به تعداد ۱۱ واحد در سطح ۶ هزار متر مربع، توسعه انواع گیا‌های دارویی از قبیل گل گاوزبان، خارشتر، گل محمدی و انغوزه در سطح ۲۰۰ هکتار ذکر کرد.

دادپور تاکید کرد: ۲۸ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی برای خرید ۳۹ دستگاه انواع تراکتور، کمباین و سایر تجهیزات این بخش طی همین مدت به متقاضیان شهرستان خواف پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۱۳۸ نانوایی در شهرستان خواف با هدف کنترل و نظارت بر عمکرد توزیع نان به دستگاه‌های هوشمند خرید نان و ۲۵ واحد نانوایی هم برای تامین نان در مواقع بحرانی به سیستم دوگانه سوز مجهز شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.