سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل به یک متر مربع می‌رسد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تکمیل پروژه‌ها سرانه فضای ورزشی در مدارس استان به یک متر مربع می‌رسد.

دهقانی نیا گفت: فضای ورزشی مدارس استان اردبیل ۲۱ صدم متر مربع بود که هم اکنون به ۳۵ صدم متر مربع رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه ریزی شده با تکمیل پروژه‌ها و حمایت مسئولان سرانه فضای ورزشی مدارس استان به یک متر مربع برسد که این یک متر مربع مطابق استاندار جهانی است.

دهقانی نیا از جذب ۴۴ میلیارد تومان در حوزه سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: از این اعتبار ۲۴ میلیارد تومان تخصیص یافته و تلاش برای جذب بقیه اعتبار هم انجام می‌شود و جذب این اعتبار در تاریخ آموزش و پرورش استان بی سابقه است.

او گفت: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت مسئولان سهم استان از پروژه‌های ورزشی استان به ۷۶ مورد رسیده که با حمایت مسئولان این پروژه‌ها تا پایان ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی ۵ پروژه ورزشی در شهرستان‌های استان در حال تکمیل شدن است و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دهقانی نیا از ارسال تجهیزات ورزشی به هزار و ۵۰۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: اعتبارات این پروژه حدود ۵/۲ میلیارد است.

او از استقرار مراقبین سلامت در مدارس استان خبر داد و افزود: این امر در قالب خانه‌های سلامت در مدارس راه اندازی شده است و برای سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از چاقی و بیماری‌ها انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: توانمند سازی دبیران تربیت بدنی هم در استان انجام شده و لباس و تجهیزات ویژه در اختیار این دبیران قرار گرفته است.

دهقانی نیا از برنامه ریزی برای راه اندازی دهکده ورزشی در استان خبر داد و گفت: این امر با حمایت مسئولان و نمایندگان محقق می‌شود.

او از اختصاص فضا‌های ورزشی مدارس برای فعالیت ورزشی خانواده‌ها خبر داد و گفت: در این راستا تعدادی اختصاص یافته و برنامه ریزی شده تمام فضا‌های ورزشی مدارس به فعالیت ورزشی خانواده در قالب طرح شهید خرازی اختصاص یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در کشور در حوزه سلامت و تربیت بدنی استان رتبه‌های شاخص را به خود اختصاص داده است و شاهد درخشش دانش آموزان ورزشکار بودیم.

دهقانی ضمن قدردانی از حمایت مسئولان استان خواستار اهتمام ویژه مسئولان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی و دست یابی به اهداف برنامه ریزی شده هست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.