غلات در ردیف اول محصولات زراعی خراسان جنوبی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین محصولات زراعی استان مربوط به غلات با ۴۰ هزار هکتاراست.

رزقی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ارزش محصولات زراعی حدود ۶ تیلیارد، ۲۲۱ میلیارد، ۷۰۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

او افزود: غلات، محصولات علوفه‌ای، محصولات صنعتی مانند پنبه وچغندرقند، سبزی وصیفی جات از جمله محصولات زراعی محسوب می‌شوند.

او  بیان کرد: بیشترین محصولات زراعی استان مربوط به غلات با ۴۰ هزار هکتاراست.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل ۳۱۴ درصد افزایش داشته است.

رزقی گفت: ۲ هزار و ۲۱۴ تن تهیه و تولید و بذور اصلاح شده مقاوم به شوری و خشکی گندم، جو، پنبه و محصولات علوفه‌ای، ۵ هزار و ۵۶۳ تن توسعه و کشت و جایگزین کشت نباتات علوفه‌ای مقاوم به شوری و تنش‌های محیطی با ظرفیت و عملکرد بالا، ۱۰۰ هزار تن نظارت بر خرید تضمینی، توافقی محصولات زراعی گندم، ذرت و جو، ۱۹۱ هزار و ۹۶ تن نظارت بر روند جذب و توزیع کود‌های شیمیایی از جمله فعالیت‌های شاخص مدیریت زراعت استان محسوب می‌شود. 

او افزود: ۱۸ هزار و ۷۳۰ هکتار نیز تغییر در آرایش و شیوه کشت با هدف افزایش بهره وری در مصرف آب و کاهش تنش‌های محیطی، ۳۷ هزار و ۴۵ هکتار توسعه کشاورزی حفاظتی با طرح‌های کم خاکوری ورزی خاکوروزی و هزار و ۸۵۰ هکتار نیز کشت مستقیم و توسعه کشت‌های نشایی وزیر پلاستیک نیز از جمله فعالیت‌های شاخص مدیریت زراعت استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار