تایید رئیس سیا بر غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران

رئیس سیا اعتراف کرد آمریکا هیچ مدرکی ندارد که ثابت کند ایران درحال ساخت سلاح اتمی است.

«ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا بار دیگر به عدم وجود جنبه‌های تسلیحاتی در برنامه هسته‌ای ایران اعتراف کرد.

او که در در اندیشکده «بیکر» سخنرانی می‌کرد، در این خصوص گفت: «برنامه هسته‌ای ایران جزو نگرانی‌های روزافزون آمریکا است. اما ارزیابی ما در جامعه اطلاعاتی این است که مقام‌های ایران هنوز تصمیمی برای ازسرگیری برنامه تسلیحاتی که در پایان ۲۰۰۳ متوقف شد نگرفته‌اند.»

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. مقامات و رسانه‌­های غرب به ویژه آمریکا از سال­ها قبل و از جمله از دوره کلینتون بر این مسئله اصرار می‌ورزیدند که دولت ایران در پی دستیابی به سلاح­‌های کشتار جمعی است. رژیم غاصب صهیونیستی نیز ایران را بزرگ­ترین دشمن خود می­داند و به هر بهانه­ای به انحراف اذهان عمومی جهان نسبت به نظام اسلامی ایران پرداخته و تهران متهم به ساخت سلاح هسته‌ای می‌کند. ادعایی که هیچ وقت ثابت نشده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بار‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amirmohammd
۱۹:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
شما غلط کردی درباره فناوری هسته ای نظر میدی به شما ربطی نداره فناوری هسته ای یعنی رشد تمام صنعت ایران اینو خودشان میدانند به بهانه ساخت سلاح هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۳۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
سازمان سیا چه رابطه ای با سازمان انرژی اتمی جهانی دارد که در مورد ایران اظهار نظر میکند؟ تو سخنگوی IAEA هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
تحت هر شرایطی روسیه اکراین را به خاک خودش الحاق میکند. به یاری خدا و حضرت امیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
چقدر در ایران جاسوس و نفوذی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
درسته که ما از انرڙی هسته ای در مسائل نظامی استفاده نمی کنیم اما این آمریکاهامورد اعتماد نیستند و معلوم نیست با این حرفشون چه نقشه ای برای ما دارند
آخرین اخبار