آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی برای سخنرانی «سید حسن نصرالله»

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به حالت آماده باش درآمده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند نهاد‌های امنیتی و نظامی این رژیم به دلیل ترس از تشدید تنش‌ها در روز‌های آینده در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ تا مرز‌های لبنان، سوریه و نوار غزه در حالت آماده‌باش هستند.

روزنامه «اسرائیل هیوم» گزارش داد که تلاش برای توقف حملات بیشتر به اراضی اشغالی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر را بر آن داشت تا از یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تا پایان ماه رمضان جلوگیری کند. 

این روزنامه صهیونیستی اظهار داشت که دلیل توصیه مقامات امنیتی این ارزیابی است که مسجدالاقصی در روز‌های اخیر کانون تشدید تنش‌ها بوده است و انتظار می‌رود امروز و فردا همزمان با روز جهانی قدس در کانون توجه قرار گیرد. 

این روزنامه همچنین تایید کرد که نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستیاین احتمال را که حزب الله اراضی اشغالی را بمباران کند رد نمی‌کند.  بر اساس آنچه که گزارش شده است، مقامات رژیم صهیونیستی این احتمال را می‌دهند که حزب‌الله بخواهد به آخرین حمله این رژیم به خاک لبنان پاسخ دهد.

«اسرائیل هیوم» اعلام کرد که استقرار باتری‌های گنبد آهنین در سرتاسر «اسرائیل» و جذب چند صد نیروی ذخیره برای تشکیل پدافند هوایی و دستگاه تهاجمی نیروی هوایی، نشانگر آن است که نهاد‌های امنیتی و نظامی آمادگی لازم را ندارند، گفت: حتی اگر حزب الله بمباران نشود، باز هم این امکان برای حماس وجود دارد که  اسرائیل را بمباران کند. 

این روزنامه همچنین خاطرنشان کرده است که «این نگرانی در نهاد‌های امنیتی و نظامی وجود دارد که سلسله حملات مرگبار در هفته‌های اخیر ادامه یابد و مقامات امنیتی ده‌ها هشدار درباره حملات دارند. با توجه به این، انتظار می‌رود که نیرو‌های امنیتی حداقل تا آخرین روز ماه در آمادگی کامل خواهند بود.

این روزنامه صهیونیستی گفت: برای همه روشن است که تصویر کلی نویدبخش خوبی نیست و نهاد‌های امنیتی و نظامی تخمین می‌زنند که خطر جنگ در سال جاری، در پس زمینه تحولات استراتژیک در منطقه، در حال افزایش است.

اسرائیل هیوم در پایان نیز اعلام کرد جنبه‌های امنیتی در منطقه منفی است و طرف‌هایی که قادر به مهار اوضاع هستند به اندازه کافی مسلط نیستند. در پایان، ما روز‌های بسیار پرتنشی در پیش داریم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار