ریز گردها مهمان نیمه غربی کشور

ظهر امروز با نفوذ توده گرد و خاک که در کشور عراق شکل گرفته، ورود ریزگردها به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشورمان دور از انتظار نیست.

امروز سامانه بارشی در غالب مناطق نیمه غربی کشور فعال است و سبب رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط سبب ریزش تگرگ می‌شود.

در استان‌های یزد، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده همراه با وزش باد نسبتا شدید رخ می‌دهد. همچنین در سواحل شمالی کشور به ویژه در غرب سواحل افزایش ابر رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

شدت بارش در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد شمال و شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی است. در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود،. وزش باد در بیشتر مناطق کشور طی امروز پدیده غالب می‌باشد که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک می شود.

امروز در برخی مناطق غرب کشور شمال غرب برخی نقاط سواحل دریای خزر بویژه مازندران و گلستان خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک انتظار می رود.در این روز کاهش محسوس دما در شمال غرب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد و از ظهر شنبه در این مناطق روند تدریجی افزایش دما شکل می‌گیرد.

از ظهر جمعه نفوذ توده گرد و خاکی که در کشور عراق شکل گرفته به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشورمان دور از انتظار نیست.

شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می شود، تنها در ارتفاعات سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده انتظار می‌رود. یکشنبه در استان‌های اردبیل گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پیش بینی می‌شود. دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان بارش رخ میدهد و بقیه مناطق کشور جوی آرام برقرار است.

گفتنی است، پنجشنبه تا یک شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود. پنجشنبه و جمعه دریای خزر نسبتا متلاطم است و یکشنبه و دوشنبه مواج است.

برچسب ها: هواشناسی ا ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار