یحیی سنوار: ایران، سوریه و حزب الله نقش مهمی در تقویت مقاومت داشته‌اند

رئیس حماس در نوار غزه در جشنواره «کرانه باختری، سپر قدس» بر نقش ایران در تقویت مقاومت تاکید کرد.

یحیی سنوار، رئیس حماس در نوار غزه در جشنواره "کرانه باختری، سپر قدس" گفت: امام خمینی جمعه پایانی ماه رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند تا قدس همیشه در قلب امت باقی و حاضر باشد.
 
او افزود: جمهوری اسلامی ایران وصیت امام خمینی را به خوبی پیاده کرد. اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی به قدس و مسجد الاقصی و حمایت از جریان‌های مقاومت در مسیر آزادسازی فلسطین بهترین گواه بر این مسئله است.
 
سنوار تاکید کرد: پایبندی سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله به حمایت از فلسطین و مقدسات آن و ملت فلسطین را ارج می‌نهیم. جمهوری اسلامی، سوریه و حزب الله سهم بسزایی در تقویت مقاومت داشتند.
 
او همچنین گفت: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد سال آینده امروز را با پیروزی و سرافرازی در مسجد الاقصی جشن بگیریم. مشارکت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران در این جشنواره با ایراد سخنرانی دلیلی دیگر بر این مسئله است که ما به آن افتخار می‌کنیم. حضور پررنگ ملت‌های اسلامی و عربی در روز جهانی قدس دلیلی است بر اینکه قدس و مسجد الاقصی مورد اهتمام این ملت‌هاست.
 
رئیس حماس در نوار غزه افزود: مسجد الاقصی، قدس شریف و پاسداران در این مسجد قلب امت و طائفه منصوره و سر و رمز الهی در ورای این پایداری قهرمانانه در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی هستند. یکی از اهداف رهروان راه آزادی فلسطین باید وحدت و انسجام امت باشد. همه به رغم اختلافات بر سر قدس و مسجد الاقصی اتفاق نظر دارند.کنار گذاشتن اختلافات و وحدت‌بخشی به پروژه و آرمان امت وظیفه‌ای شرعی است و کشورهای اسلامی و عربی باید آشتی کرده و اختلافات را کنار بگذارند. طی هفته‌های اخیر توافقات مبارکی حاصل شد و امروز همه می‌دانند که جهان با موجی بزرگ و شدید مواجه است و در حال تغییر و تحول است و جایی در آن برای ضعیفان نیست. بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ در این کشور را امری ضروری می‌دانیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
چرا نمی گی ایران بیشترین نقش را داشته و سردا،ر عزیزش
سلیمانی را در این راه فدا کرده
آخرین اخبار