گرامیداشت روز جهانی قدس در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف به مناسب روز جهانی قدس نشستی با حضور فعالین فرهنگی و اجتماعی افغانستان برگزار کرد.

به مناسبت روز جهانی قدس، شماری از شخصیت‌های فرهنگی و فعالین اجتماعی شهر مزار شریف با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران(کتابخانه فردوسی) و شرکت در نشست علمی، این روز را گرامی داشتند.

در این نشست سخنرانان با پرداختن به اهمیت مسئله فلسطین از ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس»، به عنوان اقدامی مهم در حمایت از جنبش مقاومت مردم مسلمان فلسطین یاد کرده و بار دیگر بر حمایت از مردم مظلوم این کشور تأکید کردند.

سید حسن یحیوی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف نیز در این نشست گفت: رژیم صهیونیستی امروز در ضعیف‌ترین دوران حیات خود به سر می‌برد.

یحیوی در ادامه گفت ماموریت رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه و آشوب در میان مسلمانان است.

همچنین به مناسبت روز جهانی قدس، سرکنسولگری ایران در مزار شریف با صدور بیانیه‌ای بر پیوند ناگسستنی ملت‌های مسلمان و مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است امروز پس از چهار دهه، روز جهانی قدس، پیوند ناگسستنی ملت‌های مسلمان و مردم مظلوم فلسطین را در پیش روی جهانیان به نمایش گذاشته است و علی‌رغم توطئه‌های رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت استکبار جهانی از اقدامات وحشیانه اسرائیل غاصب، آزادگان جهان به ویژه مسلمانان آگاه همچنان دل در گرو آزادی مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف دارند و از اذیت و آزار فلسطینیان و هتک حرمت مسجدالأقصی توسط این رژیم منحوس، اعلام انزجار می‌کنند.

بیانیه می‌افزاید سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر راه آزادی قدس شریف به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و اعلام حمایت مجدد از مردم سرافراز فلسطین، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به نمازگزاران و هتک حرمت مسجدالأقصی را محکوم نموده و از تمامی مسلمانان جهان دعوت می نماید با ادامه حمایتها از مردم فلسطین و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان، آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف را در این روز زنده نگهدارند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار