مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا:

اولین خودروی پاک را امسال وارد می کنیم

تیموری گفت: امسال برای اولین بار خودروی پلاگین (خودرو پاک) را وارد خواهیم کرد.

آقای محمد  علی تیموری مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت:صنعت خودرو کشور در منطقه و حتی در کشور‌های دیگر زبان زد است به طوری که کشور روسیه برای خط تولید خودرو‌های سایپا اعلام آمادگی شده است.

او گفت:باتوجه به فرمایشات رهبری مبنی بر کیفیت خودرو را مدنظر قرار داد ایم به طوری که افزایش بهره وری هم سرلوحه کار قرار گرفته است.

تیموری گفت:سیاست خودرو باید به سمتی برود که به نفع مردم و کشورمان باشد دهه ۱۴۰۰ باید دهه‌ای باشد که شهر‌های پرجمعیت از آلایندگی کمتری داشته باشیم.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت:هدف گذاری شده که امسال ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و تحویل مشتریان شود؛ البته عدد یاد شده زیاد نیست چرا که در ۶ ماهه دوم سال گذشته توانستیم روزانه بین ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید داشته باشیم.

به گفته تیموری، اولین خودرو پلاگین(پاک) با پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را امسال وارد می‌کنیم، همچنین برنامه داریم خودرو‌ها را به سمت خودرو‌های پاک می‌بریم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: گروه خودروسازی سایپا با هدف تحقق مهار تورم و رشد تولید در صنعت خودرو، برنامه راهبردی تدوین کرده و از تمام شرکت‌های گروه خواسته شده که برنامه را کنترل و پایش کنند تا گلوگاه‌های احتمالی به سرعت رفع شود. 

تیموری در باره مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم در افزایش کیفیت محصولات گفت: در گذشته نگاه تولید محصول به بیرون از کشور و همکاری با سایر کشور‌ها بود که منجر به بی کیفیتی خودرو شد و باعث شد خودرو‌های ناقص بیش از ۶ ماه در کف پارکینگ‌های باشند و این بی کیفیتی‌ها به مردم منتقل می‌شد. خوشبختانه امروز همه محصولات مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و محصولات از کارخانه به طور مستقیم عرضه می‌شود و این مشکل بر طرف شده است.

تیموری گفت: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دو تصمیم گیر و تصمیم ساز برای تعیین قیمت‌های خودروها هستند که حدود پنج ماه پیش از عید امسال فعالیت خود را برای تعیین قیمت‌های جدید آغاز کردند.

او گفت:همه خودروهای داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داده شده اند در حیطه قیمت گذاری های این شورا قرار گرفته اند.

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا گفت:امیدواریم امسال پیرو فرمان رهبری (شعارسال)بتوانیم کنترل تورم را اجرایی کنیم که در این راستا شورای رقابت ورود کرده است که تا جلوی تورم گرفته شود.

تیموری گفت:ما دو مدل چانگان را وارد کرده ایم،قیمت های مونتاژی هم در شورای رقابت قیمت گذاری خواهند شد برای اینکه کسایی که در سامانه ثبت نام کرده اند بدون قرعه کشی به دست مصرف کننده برسد.

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: خودرو ایرانی ساندرو این هفته رونمایی می شود.

تیموری در خصوص خودرو P90 گفت:این خودرو روی بن سازه (پلتفرم) ساندرو تعبیه شده و استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس می‌کند همچنین موتور این خودرو ME16 است. در مگاموتور در حال راه‌اندازی خط تولید آن هستیم و اولین نمونه‌های آن تولید شده و بازار هدف این خودرو کشور روسیه است.

تیموری گفت: برنامه امسال سایپا تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو است که ۱۰ هزار دستگاه صادرات محصول تعهد داریم و ۱۰۰ هزار خودرو نیز وارداتی و مونتاژی خواهد بود.

او افزود: خودرو آریا با موتور N۲۰ عرضه خواهیم کرد چرا این موتور دارای سی ان جی و بنزینی بوده و این اولین تغییر خودرو آریا است. موتور خودرو آریا پیشرانه میتسوبیشی است.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به بازار مناسب خودرو‌های پیکاپ، تولید و عرضه محصولات زاگرس و کارون از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز برای عرضه ۱۲ هزار دستگاه از این نوع خودرو‌ها برنامه ریزی صورت گرفته است.

تیموری از آغاز مجدد تولید خودرو‌های مسافری در شرکت زامیاد خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، تولید ون شهری در شرکت زامیاد به زودی آغاز می‌شود، ضمن اینکه تولید انواع اتوبوس و مینی بوس نیز در برنامه کاری این شرکت قرار دارد که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

او گفت:  خودرو‌های تولیدی امسال استانداردهای ۸۵ گانه را دارد و این استاندارد باعث افزایش قیمت خواهد شد.

تیموری از تولید خودروی پاژ که یک خودرو اقتصادی و به جای خودرو پراید است خبر داد و گفت: قرارداد آن را دوشنبه امضا خواهیم کرد.

او با اشاره به واردات دو مدل چانگان گفت: قیمت تمام شده درب گمرک اعلام شده چانگان حدود ۹۰۰ میلیون است که با توجه به سود ۱۷ درصدی در نظر گرفته شده و محاسبه تمام هزینه ها از جمله عوارض و ارزش افزوده و غیره، قیمت تمام شده آن بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نخواهد بود و این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

مدیرعامل سایپا در مورد افزایش قیمت های اخیر خودرو گفت: با توجه به شرایط حساس فعلی و تاکید بر موضوع مهار تورم، ما از مبنای افزایش قیمت ها راضی هستیم ضمن اینکه از شورای رقابت و سازمان حمایت نیز تشکر می کنیم.

او گفت:متاسفانه ما ۱۷ میلیون خودرو فرسوده داریم و این باعث شده است که مصرف سوخت در کشور روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار