تامین بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در روستا‌های گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲۵۴ روستا تامین اعتبار شده است.

سید محمد حسینی گفت: ۹۷ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند و مقرر شد تا پایان اردیبهشت ۱۰۰ درصد پرونده‌ها به بانک‌های عامل معرفی شوند.

او افزود: همچنین ۴۴ درصد از پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها در مرحله انعقاد قرارداد بوده و قرار است تا پایان اردیبهشت تمامی پرونده‌های تشکیل شده در بانک به انعقاد قرارداد بیانجامد.

حسینی با تاکید بر اینکه تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی همان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است و در سال جدید افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: از طریق دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌ها به همه مردم روستا‌ها اعلام شود که مبلغ تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ تغییری نمی‌کند تا متقاضیان برای دریافت تسهیلات و اجرای طرح‌های مسکن روستایی سریعتر عمل کنند.

او در باره مسکن محرومان هم گفت: واحد‌های مسکونی حمایتی در قالب تفاهم نامه‌های دو، سه و پنج جانبه برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد احداث می‌شود و تلاش داریم تا امسال دو هزار واحد مسکن حمایتی را در قالب تفاهم نامه‌های انجام شده به عنوان سهمیه استان گلستان جذب کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد: از یکهزار و ۹۱ شهر زیر ۲۵ هزار جمعیت، ۲۶ شهر با این شاخص در استان گلستان قرار دارد و احداث طرح نهضت ملی مسکن با همکاری راه و شهرسازی با بنیاد مسکن استان است.

حسینی گفت: در این ۲۶ شهر تعداد ۱۶ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند که از این تعداد یکهزارو ۶۷۹ نفر متقاضی واجد شرایط بوده و ۳۶۰ نفر آن‌ها مبلغ ۴۰ میلیون خود را به عنوان سهم آورده واریز کردند.

او یادآور شد: در برخی از این شهر‌ها با کمبود زمین و یا عدم زمین مناسب برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده و اولویت ما در اجرای این طرح کشوری با شهر‌هایی است که کمبود و یا عدم زمین داشته، اما متقاضی موثر دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده مدت زمان طرح‌های کوچک در روستا‌ها بین ۱۲ تا ۱۵ ماه و برای پروژه‌های بزرگ و شهر‌ها در طول مدت ۲۴ ماه است و مدیران باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در این مدت اجرای پروژه‌ها به اتمام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.