بیمه ۱۵ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست سال زراعی جاری

هفتمین جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور اعضاء در محل دفتر معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

حمید رحیمی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد بیمه طی شش ماهه اول سال زراعی ارائه گردید و در خصوص بیمه زراعت‌های پاییزه، بیمه باغات و بیمه دام بحث و تبادل نظر گردید.

وی افزود: در همین راستا حدود ۱۵ هزار هکتار باغ، بیش از ۸۰ هزار هکتار محصولات زراعی، بیش از ۲۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۸۵ واحد تراکتور تحت پوشش بیمه قرار گرفت. 


بیشتر بخوانید


آقای رحیمی یادآور شد: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال زراعی با بیمه مراتع هستیم مقرر شد برنامه ریزی لازم از سوی تمامی دستگاه‌ها مخصوصاً اداره کل منابع طبیعی استان در این خصوص صورت پذیرد و اطلاع رسانی بهینه از سوی ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها صورت پذیرد و از این حیث نیزهمکاری لازم را با شرکت‌های خدمات بیمه‌ای کشاورزی بعمل آورند. 

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز ورود دام عشایر به استان و تعداد بالای دام روستایی و دام عشایری سبک (گوسفند و بز) در استان، مقرر شد جلسه‌ای با حضور معاونت امور دام و تشکل‌ها وتعاونی‌ها و بخش خصوصی صورت گیرد و رایزنی‌های لازم در خصوص هویت دار کردن دام ها، همینطور بیمه نمودن موارد فوق با هماهنگی صندوق بیمه کشاورزی صورت گیرد و در هفته آتی نیز در خصوص رسیدن به نتایج نهایی اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان اذعان داشت: با توجه به استقرار کندو‌های زنبور عسل در استان، در این راستا گرده افشانی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و از این حیث جلسه ستاد گرده افشانی استان با حضور بیمه کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط با هماهنگی و مدیریت معاونت بهبود تولیدات دامی استان برگزار گردد و تمهیدات لازم در خصوص بیمه کندو‌های زنبور عسل موجود در استان برنامه ریزی و پایه گذاری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.