اجرای ۷۵ عنوان برنامه همزمان با هفته معلم

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ۷۵ عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود.

افشین امیریان در نخستین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ گروه جهادی در حوزه‌های مختلف زیرمجموعه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

وی افزود: پارسال هزار و ۴۹ نفر در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به‌کارگیری شدند.

امیریان تصریح کرد: امسال برای مقطع ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ۷۹۲ نفر به‌جز ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به‌کارگیری می‌شوند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای رشد تولید و توجه به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است.

۲۸ درصد دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری وارد دانشگاه می‌شوند

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میانگین قبولی کنکور بین دانش‌آموزان رشته‌های پنج‌گانه دانشگاه‌های کشور ۳۰.۱ درصد و در این استان ۲۸ درصد دانش‌آموزان است.

پژمان خلفیان تاکید کرد: شهرستان شهرکرد بالاترین میانگین قبولی دانش‌آموزان در کنکور را در بین سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به خود اختصاص داده است و شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ و خانمیرزا کمترین میزان قبولی دانش‌آموزان در کنکور را با ۱۰ درصد دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۶ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و ۸۹ دبیرستان کاردانش در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هنرستان‌های جوار کارخانه در استان تاکنون راه‌اندازی نشده که این مهم جزو برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری است، اما نیاز به تخصیص زمین رایگان دارد.

خلفیان تصریح کرد: ۳۱ رشته تحصیلی در شاخه فنی‌وحرفه‌ای شامل ۱۳ رشته دخترانه و ۱۸ رشته پسرانه و ۵۶ رشته در شاخه کاردانش شامل ۳۳ رشته پسرانه و ۲۴ رشته دختران در چهارمحال و بختیاری برای تحصیل دانش‌آموزان وجود دارد.

۸۷.۶ درصد جمعیت بالای۱۰ سال چهارمحال و بختیاری باسواد است

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت بالای ۱۰ سال سن استان ۸۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر است که ۷۱۰ هزار و ۶۷۱ نفر برابر ۸۷.۶ درصد آن باسواد هستند.

یاسر خسروی تاکید کرد: در سال تحصیلی جاری باید چهار هزار و ۵۶۰ نفر در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش سوادآموزی قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به باسوادی ۹۶.۱ درصد جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون ۹۵۴ نفر در دوره ابتدایی، یک‌هزار و ۵۲۸ نفر در دوره متوسطه اول و یک‌هزار و ۹۷۰ نفر در مقطع متوسطه دوم از تحصیل در چهارمحال و بختیاری بازمانده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار