عمل جراحی لاپاراسکوپی بوسیله بروزترین تجهیزات پزشکی دنیا در باغملک انجام شد

مدیرشبکه بهداشت و درمان باغملک از انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی بوسیله بروزترین تجهیزات پزشکی دنیا در این شهرستان خبر داد.

کرامت  جاودان زاده مدیرشبکه بهداشت و درمان باغملک گفت:  با انجام اولین عمل جراحی لاپاراسکوپی (کوله سیستکتومی)  بر روی بیمار۴۳ ساله که به دلیل عارضه  کیسه صفرا در بیمارستان شهید طباطبایی بستری شده بود، با استفاده از آخرین تجهیزات پزشکی، انجام انواع اعمال جراحی لاپاراسکوپی در این شهرستان شروع شده است.

او می‌گوید: در این  نوع  جراحی به جای برش ده الی پانزده سانتی شکم، در چند نقطه بسته به نوع عمل، با ایجاد برش‌های یک سانتی تجهیزاتی وارد بدن بیمار می‌شود و عمل به صورت بسته و با دوربین صورت می‌پذیرد. در این جراحی آسیب بسیار کمتری به بافت‌های بدن بیمار وارد می‌شود و احتمال بروز عوارض ناشی از جراحی مانند عفونت را کاهش می‌یابد، و عمل جراحی بسیار ایمن‌تر است، زیرا بهبودی آن بعد از جراحی سریع‌تر صورت می‌گیرد و بیشتر  بیمارن یک روز بعد از عمل، رژیم خوراکی خود را شروع نموده و روز بعد از بیمارستان ترخیص می‌گردند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان باغملک ادامه داد: با توجه به نیاز مردم شهرستان به انجام اعمال لاپاراسکوپی و عدم مراجعه مردم به شهرستان‌های مجاور اینگونه اعمال جراحی دربیمارستان شهید طباطبایی راه اندازی گردید و نیازی نیست که مردم به شهرستان‌های  دیگر برای درمان بیماری خود مراجعه و متحمل هزینه‌های گزاف شوند.

آقای جاودان زاده ضمن تشکر از زحمات  تیم‌ جراحی که اولین عمل از این نوع را با موفقیت انجام دادند، از کلیه مسئولین و همکارانی که  تلاش نمودند، صمیمانه قدردانی  کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار