کره جنوبی: توزیع مواد مخدر میان نوجوانان شوکه کننده است

رئیس‌جمهور کره جنوبی در جلسه هیات دولت این کشور توزیع مواد مخدر در میان نوجوان کره جنوبی را شوکه کننده توصیف کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه قول داد که جرائم مربوط به مواد مخدر را ریشه‌کن کند و گفت آنچه که «بسیار تکان دهنده‌ست» توزیع گسترده مواد مخدر بین نوجوانان است

براساس گزارش کریا تایمز، یون این اظهارات را در جلسه کابینه بیان کرد و گفت که جرایم مواد مخدر در حال افزایش است و انتظار می‌رود تعداد مجرمان مواد مخدر برای اولین بار در سال جاری از ۲۰۰۰۰ نفر فراتر رود.

وی در این دیدار گفت: "آنچه که بسیار تکان دهنده است این است که مواد مخدر به طور گسترده بین نوجوانان نسل آینده توزیع شده است. همراه با مقامات مجری قانون، واکنش جمعی دولت به شدت مورد نیاز است. همه ما باید برای ریشه‌کن کردن جرائم مواد مخدر که ملت را ویران می‌کند، بایکدیگر متحد شویم.

یون افزود: تا ۱۰ سال پیش، کره جنوبی به دلیل نظارت شدید و تلاش‌های بی وقفه سازمانها، مراکز، نیرو‌های پلیس، مقامات بهداشتی، گمرک و گارد ساحلی یکی از پاک‌ترین کشور‌ها در زمینه مواد مخدر بود. اما در نتیجه غفلت مقامات دولتی، افزایش جرایم مربوط به مواد مخدر نه تنها سلامت و ذهن مردم را هدف قرار داده است، بلکه سبب نابودی رویا‌ها و امید نوجوانان نیز می‌شود.

وی روز سه شنبه به یک مورد پیوستن نوجوانان به یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر و مورد دیگری از توزیع مواد مخدر کافی برای ۳۹۰ هزار نفر از طریق تلگرام، وب دارک و ارز‌های دیجیتال اشاره کرد و خواستار سرکوب شدید شبکه‌های توزیع مواد مخدر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار