سفرای آمریکا، انگلیس و کانادا به وزارت خارجه روسیه احضار شدند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سفرای آمریکا، انگلیس و کانادا به این وزارتخانه احضار شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در رابطه با دخالت فاحش در امور داخلی روسیه و فعالیت‌هایی که با شرایط دیپلماتیک مطابقت ندارد، سفرای آمریکا، انگلیس و کانادا به وزارت امور خارجه احضار شدند. تاکنون جزئیاتی به آنچه گفته شد اضافه نشده است.

به گزارش رویترز، این سه کشور دوشنبه (۱۷ آوریل) اقدام روسیه به خاطر ۲۵ سال حبس تعیین شده برای «ولادیمیر کارا-مورزا» را محکوم کردند و همچنین خواستار آزادی «ایوان گرشکویچ» خبرنگار آمریکایی متهم به جاسوسی در روسیه شدند. 

ولادیمیر کارا-مورزا از چهره‌های مخالف روس دوشنبه پس از محکوم شدن به خیانت توسط دادگاهی در مسکو، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

همچنین در پرونده دیگر، سرویس امنیت فدرال روسیه دهم فروردین خبر داد ایوان گرشکوویچ شهروند آمریکایی که در دفتر مسکو روزنامه وال استریت ژورنال مشغول به کار بود، به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.

در بیانیه این نهاد روسی عنوان شد که «او به درخواست طرف آمریکایی اطلاعاتی را جمع‌آوری کرد که اسرار دولتی در مورد فعالیت‌های یک شرکت مجتمع نظامی-صنعتی روسیه بوده است. این تبعه خارجی هنگام تلاش برای به دست آوردن اطلاعات طبقه‌بندی شده در یکاترینبورگ بازداشت شد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار