مدودف: موضع گروه ۷ درباره تسلیحات هسته‌ای ریاکارانه است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه بیانیه گروه ۷ علیه مسکو را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نشست وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن با ادعا‌های مداخله آمیز آمریکا و متحدانش علیه مسکو و جنگ اوکراین همراه بود. همین مسئله خشم مقامات روس را به دنبال داشت. 

به گزارش تل تریدر، «دمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (سه‌شنبه) کشور‌های غربی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد موضع این کشور‌ها در قبال تسلیحات هسته‌ای به شدت ریاکارانه است. 

این مقام بلند پایه روس در پاسخ به بیانیه کشور‌های گروه هفت که خواستار تضمین امنیت هسته‌ای از مسکو شده بودند، اعلام کرد: «کشور‌های غربی در حقیقت با این درخواست به درگیری هسته‌ای آینده میان روسیه و ناتو اشاره دارند.»

مدودف در پایان آمریکا را به دلیل ارتکاب جنایت با استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه ژاپن محکوم کرد. این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به ژاپن به حملات هسته‌ای واشنگتن به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی اشاره‌ای نکرد. 

گروه هفت در نشست وزاری خارجه خود در ژاپن به شدت اقدام مسکو در استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس را محکوم کرد. این موضوع با واکنش منفی روسیه همراه بود. مسکو تأکید دارد از آنجا که آمریکا اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در چندین کشور اروپایی کرده است در جایگاهی قرار ندارد که درباره اقدام روسیه اظهار نظر کند. 

«جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس را در راستای جلوگیری از تهاجم لهستان (یکی از اعضای ناتو) به این کشور می‌داند. همچنین مسکو با این اقدام خطی بر روی شن کشید تا به آمریکا و ناتو هشدار دهد عبور از خطوط قرمز روسیه می‌تواند عواقب سنگینی درپی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار