راهکار ضرغامی برای نرقصیدن در مکان‌های فرهنگی! + فیلم

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره راهکارش برای جلوگیری از رقصیدن در مکان‌های فرهنگی صحبت کرد.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما ۳۵۰۰ نوروزگاه داشتیم که در آن‌ها از موسیقی‌های قومیتی استفاده شد، اما وسط موسیقی دو نفر می‌پرند وسط شروع می‌کنند به رقصیدن، حالا ممکن است آن خانم حجاب هم داشته باشد و می‌خواهد یک رقص آیینی انجام دهد، اما کارش اشکال دارد و حتما ما از آن جلوگیری می‌کنیم، اما آن چند ثانیه که می‌پرد وسط یک عده آماده‌اند و با موبایل خود از آن فیلم می‌گیرند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند بعد از ما سوال می‌شود چرا در فلان فرهنگی وزارت میراث فرهنگی چند نفر رقصیدند.

وی ادامه داد: ما نشستیم خیلی فکر کردیم که چکار کنیم با این موضوع، چون سیم خاردار که نمی‌توانیم جلوی مردم بکشیم. مثلا در محوطه بیستون سیم خاردار بکشیم که اگر کسی خواست ناهماهنگ بپرد وسط نتواند از سیم خاردار رد شود.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: ما که اهل سیم خاردار کشیدن نیستیم لذا خیلی فکر کردیم و به یک فکر خیلی خوبی دست پیدا کردیم و گفتم هر جا دیدید چند نفر با هر نیتی مثلا دو تا خانم پریدند وسط خواستند برقصند موسیقی را قطع کنید بعد فهمیدیم راه حل خیلی خوبی است، چون وقتی موسیقی قطع می‌شود دیگر رقصی هم در کار نیست. 

ضرغامی اظهار کرد: وقتی موسیقی قطع شود باعث می‌شود مردم به آن چند نفر تذکر بدهند که شما باعث شدید موسیقی قطع شود. ضمن اینکه برنامه‌های ارشادی داریم از جمله روسری‌های محلی که جزو صنایع دستی ما است را با احترام به خانوداه‌هایی که مثلا دختر جوانش حجابش را رعایت نکرده صحبت می‌کنیم و هدایتش می‌کنیم و روسری را به سرش می‌بندیم.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار