در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»؛

یک محکوم به قصاص گلستانی بخشیده شد

یک خانواده مراوه تپه‌ای در آستانه عید سعید فطر قاتل فرزند خود را بخشیدند.

در آستانه عید فطر و به حرمت امام رضا (ع)، اولیای دم یک پرونده در مراوه تپه امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین با پادرمیانی رئیس کل دادگستری گلستان و جمعی از مسئولان قضایی و صلح یاران شورای حل اختلاف استان، از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اولیای دم ِ این جوان ۲۴ ساله که سال ۹۳ به قتل رسید، قاتل فرزندشان را بدون هیچ چشم داشتی بخشیدند.

حیدر آسیابی با قدردانی از بزرگواری این خانواده گفت: گذشت از قصاص، دلی بزرگ می‌خواهد و این پدر و مادر، امروز بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

آسیابی افزود: این نخستین محکوم به قصاص است که امسال با بزرگواری اولیای دم بخشیده می‌شود و تلاش‌ها در قالب پویش " به حرمت امام رئوف می‌بخشم " با حضور معتمدان، علما و ریش سفیدان استان برای کسب رضایت در پرونده‌های قصاص ادامه دارد.

این مقام ارشد قوه قضاییه در استان گلستان گفت: در این پرونده محکوم به قصاص وقتی که ۲۹ ساله بود، در پی مشاجره لفظی به دلیل چرای دام، با مقتول درگیرو با ضربه چوب به سر او، سبب مرگش شد.

آسیابی افزود: متاسفانه پایین بودن آستانه تحمل، نداشتن مهارت حل مسئله و گفتگو برای رفع مشکل و کنترل نکردن عصبانیت در این پرونده، یک اتفاق تلخ و غیرقابل جبران رقم زد و امیدواریم با تلاش دستگاه‌های فرهنگی در این بخش به صورت ویژه، فرهنگ سازی شود.

پارسال با گذشت اولیای دم و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف استان ۲۲ محکوم به قصاص، فرصت دوباره زندگی یافتند.

پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم" به منظور تلاش برای سازش در حل و فصل مسالمیت آمیز دعاوی از ۵ اسفند ۱۴۰۱ سالروز میلاد امام حسین علیه السلام آغاز شده است و تا ۱۰ خرداد میلاد امام رضا علیه السلام ادامه دارد.

برچسب ها: قصاص ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار