شروع اعتصاب فرودگاه‌ها و خطوط ریلی آلمان از امروز

کارکنان برخی فرودگاه‌ها و خطوط ریلی آلمان مجددا از امروز اعتصاب خود را آغاز خواهند کرد.

کارکنان چهار فرودگاه هامبورگ، کلن، اشتوتگارت و دوسلدورف به مدت دو روز و در اعتراض به شرایط اقتصادی دست از کار کشیدند. بر اثر این اعتصاب، در مجموع ۷۰۰ پرواز لغو شده است. تنها فرودگاه هامبورگ با لغو تمامی پروازها، ۸۰ هزار مسافر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در روز جمعه نیز کارکنان دویچه بان، راه آهن سراسری آلمان دست از کار خواهند کشید.

بر اثر این اعتصاب همه قطار‌ها در بخش منطقه‌ای از ساعت ۳ بامداد تا ۱۱ صبح و در بخش بین شهری تا ساعت ۱ بعد از ظهر متوقف است. مذاکره کننده ارشد اتحادیه حمل و نقل EVG آلمان وعده داده است که هیچ قطاری در روز جمعه حرکت نخواهد کرد. EVG اعضای خود را به شرکت در اعتصاب تشویق کرده و گفته است که باید فشار بر کارفرمایان را افزایش دهد، زیرا آنها فکر می‌کنند می‌توانند خواسته های نیروی کار خود را نادیده بگیرند.

این برای دومین بار از ابتدای سال جاری میلادی است که اتحادیه راه آهن فراخوان اعتصاب می‌دهد. علت این اعتصاب‌های هشداردهنده، تورم و گرانی است و اتحادیه‌های اصناف مختلف خواهان تغییر این شرایط هستند. با وجود چند دور گفتگو‌های آنان با کارفرمایان به نتیجه مطلوب شان نرسیده است.

از سوی دیگر اعتصاب‌های متعدد در بخش حمل و نقل به ویژه فرودگاه‌ها مشکلاتی را برای این بخش ایجاد و انجمن فدرال صنعت هوانوردی آلمان به شدت از این وضع انتقاد کرده است.
ماتیاس فون راندو، مدیرکل این انجمن گفت اعتصابات مجدد، آمادگی‌ها برای سفر‌های تابستانی را دشوارتر می‌کنند و قربانیان این اعتصاب‌ها مسافران و شرکت‌های ما هستند که اکنون پس از رفع محدودیت‌های کرونا دوباره متعهد به اجرای آرام پرواز هستند. در سه ماه اول امسال به طور متوسط هر ۱۱ روز یک اعتصاب در فرودگاه‌های آلمان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار