هلند و دانمارک ۱۴ تانک لئوپارد به اوکراین فرستادند

دانمارک و هلند طی بیانیه‌ی مشترکی از تحویل ۱۴ تانک لئوپارد ۲ به اوکراین خبر دادند.

دانمارک و هلند به طور مشترک ۱۴ (لئوپارد-۲) را به اوکراین منتقل خواهند کرد. در بیانیه‌ای که توسط وزارت دفاع دانمارک پس از نشست شورای سیاست خارجی دانمارک منتشر شد، آمده است که هلند و دانمارک امروز پس از همکاری موفقیت آمیز با آلمان برای تامین حداقل ۱۰۰ دستگاه تانک لئوپارد ۱A۵، قصد خود را برای خرید، تعمیر و انتقال مشترک ۱۴ تانک لئوپارد ۲A۴ به اوکراین اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه اضاقه میشود: تعهد بلندمدت ما در مقابل هزینه تخمینی ۱۶۵ میلیون یورو به طور مساوی بین کشور‌های ما تقسیم خواهد شد. بنابراین، ما به طور مشترک در ائتلاف لئوپارد که توسط بسیاری از شرکا و متحدان حمایت می‌شود، شرکت خواهیم کرد.

پیش‌تر یک مقام ارشد دفاعی روسیه گفت این کشور، گروه‌های «نابودگر تانک» را برای مقابله با جنگ‌افزارهای زرهی مدرنی که حامیان غربی کی‌یف در اختیار آن قرار داده‌اند، تشکیل می‌دهد. 

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت در برابر نیروهای روسیه و عقب‌راندن آن‌ها خواستار دریافت تسلیحات سنگین بیشتر از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده از کشورهای غربی شده است. 

پس از آنکه متحدان غربی اوکراین در ادامه روند تشدید ارسال کمک‌های نظامی سنگین برای کی‌یف، به آلمان برای موافقت با ارسال تانک‌های آلمانی لئوپارد فشار آوردند، سرانجام این کشور در ابتدای سال ۲۰۲۳ با این موضوع موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار