درخواست سازمان جهانی بهداشت برای بازگشایی مسیر بشردوستانه در سودان

سازمان جهانی بهداشت از طرف‌های درگیر خواست مسیری بشردوستانه به منظور ارسال خدمات درمانی در سودان ایجاد کنند.

جنگ میان ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع این کشور چند روزی است که آغاز گشته و بار دیگر باعث ایجاد ناآرامی در این کشور شمال آفریقا شده است. گرچه دو طرف از تمدید استقرار آتش بس ۲۴ ساعته در کشور خبر می‌دهند، اما گروه‌های بین المللی و کشور‌های خارجی از نقض آتش بس و تشدید دوباره درگیری‌ها نگران هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان بهداشت جهانی امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای از طرف‌های درگیر در مخاصمه سودان خواست به منظور رسیدگی به حال مجروحان منازعه را متوقف کنند. 

همچنین این سازمان خواستار آن شد که یک مسیر بشردوستانه به منظور انتقال تجهیزات و خدمات درمانی، عبور بیماران و آمبولانس از سوی طرف‌های درگیر در نظر گرفته شود. 

ساکنان محلی از تشدید درگیری‌ها در روز پنجشنبه در خارطوم، پایتخت سودان خبر دادند که همین امر عبور و مرور را مختل کرده و مانع از خروج غیرنظامیان از شهر شد. شدت درگیر‌ها در پایتخت سودان باعث تعطیلی و توقف ارائه خدمات درمانی نیمی از بیمارستان‌های خارطوم از بیم مسائل امنیتی شده است. 

احمد المنذری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در شرق دریای مدیترانه در کنفرانس خبری مجازی خود اعلام کرد: ما از تمامی طرف‌های درگیر خواسته ایم به دلیل مسائل بشردوستانه در اسرع وقت اعلام توقف مخاصمه کرده تا افرادی که به دنبال پناهگاه در این منازعه هستند تخلیه شوند. 

ریچارد برنان، مدیر بخش اضطراری سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تخلیه مجروحانی که شرایط وخیمی دارند از خارطوم از جنبه پزشکی گزینه‌ای مناسبی نیست. از طرفی اکنون شاهد شدت درگیری‌ها در پایتخت سودان هستیم که همین مسئله کار را دشوارتر می‌سازد. 

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در درگیری‌های ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع (RSF) تاکنون حداقل ۳۳۰ نفر کشته و ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که به دلیل نبود امکانات کافی درمانی احتمال افزایش شمار تلفات وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار