افزایش دمای هوا زندگی روستاییان هند را فلج کرد

دمای هوا در مناطقی از هند به بیش از چهل درجه سانتیگراد رسیده است و روستاییان در برابر این هوای داغ آسیب بیشتری دیدند.

 مناطق جنوب آسیا گرفتار موج هوای داغ شده است. دمای هوا در مناطقی از هند به بیش از چهل درجه سانتیگراد رسیده است. به گفته دانشمندان، تغییرات اقلیمی علت اصلی این مشکل است و ادامه این روند سبب تضعیف تلاش‌ها برای کاهش فقر و نابرابری در جهان می‌شود.

براساس گزارش الجزیره انگلیسی، مردم ساکن مناطق روستایی هند، بیش از مردم مناطق دیگر، درمقابل این تغییرات شدید آب و هوایی آسیب پذیرند. نبود برق و زیرساخت‌ها در این مناطق روستایی به معنای ان است که ساکنان این مناطق، نمی‌توانند از گرمای شدید در امان باشند و نفسی بکشند. روستاییان هند می‌گویند کمبود آب مشکلی جدی است و با مشکل قطعی مکرر برق مواجهند.

در برخی از روستا‌ها آب لوله کشی وجود ندارد و مردم برای تامین آب موردنیاز خود به چاه آب متکی هستند که برای رفع نیاز آن‌ها کافی نیست. افرادی که در زیر آفتاب داغ روز‌های گرم کار می‌کنند، خطر زیادی را به جان می‌خرند. آن‌ها می‌گویند بار‌ها و بار‌ها بیمار می‌شوند، اما چاره‌ای ندارند جزاینکه در این شرایط نیز کارکنند.

افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند چاره‌ای ندارند و پس از وقفه‌ای کوتاه دوباره سر کار خود حاضر می‌شوند. برآورد می‌شود حدود ۴۹ درصد از نیروی کار هند، در محیط باز کار می‌کنند. برخی از کارشناسان می‌گویند دولت هند، تاثیرات سوء تغییرات اقلیمی را دست کم می‌گیرد حال آنکه آثار این بحران در بخش‌های مختلف جامعه هند محسوس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار