تبدیل ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان به کابل خودنگهدار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

محمد رئیسی  اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق استان سیستان و بلوچستان با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مجموع شبکه فشار ضعیف سیستان و بلوچستان بیش از ۱۴ هزار کیلومتر است، اظهار داشت: پنج هزار و ۸۴۱ کیلومتر از شبکه برق این استان (۳۹ درصد) به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: براساس چشم‌انداز شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تبدیل چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق، در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: کابل‌های خودنگهدار از نوع آلومینیوم روکش دار بوده که علاوه بر کاهش هزینه ها، نسبت به شبکه سیمی ماندگاری بیشتری دارند.

وی گفت: خدمت رسانی مطلوب به مشترکان، افزایش پایداری شبکه، هزینه کمتر اجرا به نسبت شبکه سیمی، ضریب ایمنی بالا برای همکاران و شهروندان، کاهش سرقت، کمک به بهبود فضای شهری، جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، رفع نوسان و افت ولتاژ، توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه‌زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات از جمله مزایای تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است.

رئیسی انجام این طرح در مناطق جنوبی استان را با توجه به شرایط رطوبتی و فرسایش تجهیزات شبکه مهم دانست و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و فرسودگی تأسیسات و شبکه‌ها در مناطق رطوبتی لزوم اجرای این طرح در این مناطق دو چندان است. هم‌اکنون تمام شهرستان‌های این استان به صورت روزانه در حال فعالیت و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: به جهت ارتقای دانش تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، اولین دوره آموزشی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و سراوان به صورت تئوری و عملی ویژه پرسنل بهره‌برداری و بخش پیمانکاری برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار