رکورد تولید گندم در خوزستان شکسته می‌شود

رئیس انجمن صنفی کشاورزی استان خوزستان گفت: طبق بررسی‌های میدانی انجمن کشاورزی استان پیش بینی می‌شود امسال رکورد تولید گندم به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن می‌رسد.

مسعود اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزی خوزستان  با اشاره به میزان بارندگی امسال و وسعت پراکنش آن، گفت: میزان سطح زیر کشت گندم خوزستان در تاریخ ۶۰ سال گذشته استان بی‌سابقه بوده و  استان یکی از بهترین سال‌های کشاورزی خود را تجربه می‌کند.

او افزود: امسال سطح زیرکشت گندم آبی خوزستان بالغ بر ۶۰۱ هزار هکتار و حدود ۲۴۰ هزار هکتار گندم دیم را داشتیم که در مجموع بالغ بر ۸۰۰ هزارهکتار است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزی خوزستان گفت: علاوه بر بحث بارش‌های مناسب، وضعیت جوی و هوای سرد استان از اوایل اسفندماه تا اواخر فروردین ماه یکی از عامل‌های مهمی بود که به اندازه باران در دانه بندی گندم و افزایش تولید موثر واقع شد.

آقای اسدی با بیان اینکه تولید گندم خوزستان در سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود، ادامه داد: طبق بررسی‌های میدانی انجمن کشاورزی استان پیش‌بینی می‌شود امسال رکورد تولید گندم به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن می‌رسد.

او با تاکید بر اینکه این رکورد ظرف ۶۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید و تاکید ایشان بر تولید این رکورد نوید بسیار خوبی خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزی خوزستان با بیان اینکه سطح زیر کشت امسال استان هفت تا هشت درصد افزایش داشت،   ادامه داد: در سال گذشته ۵۸۵ هزارو ۸۸۲  هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان بود که به مرحله برداشت رسید که امسال به ۶۰۱ هزار هکتار رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا الکی شایعه میکنی امسال زراعت هرهکتاری یک تن داده پارسال بهتر بود امارالکی دارمیدی صنفی انجمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه دولت برای کشاورزهیچ گونه خدماتی ارائه نمیدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه کشت شده ولی کشاورز بودجه نداره اونطور که باید خرج مزرعه گندم بکنه بدلیل گرانی کود وسم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
حداقل قیمت خریدتضمینی گندم باید۲۰هزارتومان باشد