مجازات‌های جایگزینی حبس گفتمان جدی قوه قضائیه است

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر مدیری می‌خواهد مجموعه‌ای با تقوا؛ صداقت و امانداری داشته باشد باید اول از خود شروع کند و به مجموعه اش منتقل کند.

حاجی رضاشاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری تهران گفت: ماه مبارک رمضان به اتمام رسید و ان شاءالله که بهره‌مند شده باشیم و مورد رحمت خداوند قرار گرفته باشیم.

شاکرمی با اشاره به اینکه تقوا اساس همه کار‌ها است گفت:  اگر مدیری می‌خواهد مجموعه‌ای با تقوا؛ صداقت و امانداری داشته باشد باید اول از خود شروع کند و به مجموعه اش منتقل کند.

وی گفت: در کار قضا تقوا شرط لازم است، ولی کافی نیست و قاضی باید مهارت قضایی، علم و آشنایی به محیط نیز داشته باشد.

شاکرمی افزود: همه مدیران باید فرمان خداوند متعال و بندگان را بر همه چیز ترجیح دهند و در هر حال خدا را فراموش نکرده و بندگی کنند، زیرا این میز‌ها و مسئولیت که به امانت سپرده می‌شود همیشگی نیست و باید با استفاده حدکثری از این فرصت خدمتگزار مردم باشیم.

قائم مقام رییس کل دادگستری با تاکید بر این گزاره که باید به احکام الهی عمل کرد افزود: نباید مصلحت اندیشی کرد، همانطور که اجرای فرمان الهی مثل باران رحمت بر کشتزار‌ها می‌باشد، عدم اجرای احکام الهی نیز مصیبت‌ها و مجازات  به همراه خواهد داشت.

حاجی رضا شاکرمی با اشاره با اینکه مدیر باید زحمت کش و خستگی ناپذیر باشد اضافه کرد: مدیر نباید به ساعات اداری که ساعت کاری است بسنده کند و لازم است مدیر در ساعت غیراداری نیز زحمت کش و خستگی ناپذیرباشد اولین نفر سر کار باید و آخرین نفر خارج شود و وظیفه دارد کار مردم را بدرستی انجام داده، به مشکلات مردم گوش بدهد و مشکلات آن‌ها را مرتفع نماید.

وی گفت: مشکلات و کمبود نیرو و سایر مسائل اداری نباید مانع از انجام صحیح کار‌ها شود.

شاکرمی ازعمده مشکلات قضایی این حوزه قضایی را بحث اراضی دانست و تاکید کرد: از عمده مسائل مطرح در حوزه قضایی بخش لواسان تصرف اراضی ملی و ساخت وساز‌های غیر مجاز می‌باشد، که ضروری است ادارات منابع طبیعی، جهادکشاورزی و اداره ثبت اسناد با مستند سازی جرایم و تخلفات از تصرف و سواستفاده سودجویان و زمین خواران، جلوگیری کنند و مطمئنا دستگاه قضایی نیز در حمایت از اجرای صحیح قانون و انجام وظایف، به طور جد با معترضین برخورد خواهد کرد.

قائم مقام رئیس کل موضوع جایگزین حبس را گفتمان جدی قوه قضائیه دانست و گفت: نباید به سوی حبس گرایی برویم و موضوع مجازات‌های جایگزین حبس گفتمان جدی در قوه قضاویه است که توجه به آن هم برای دولت، هم مردم و هم خود شخص محبوس مهم است.

وی بیان کرد: با صدور احکام مجازات جایگزین حبس برای شخصی که مرتکب جرم شده، زمینه بهره مندی جامعه و کشور را از فرد مجرم فراهم می‌آوریم و فضای خدمت رسانی و جبران حداقل بخشی از خیانت، جرم یا اقدامی که موجب اخلال و ضرر در جامعه شده است را مهیا می‌کنیم.

شاکرمی گفت: هرکس با توجه به حرفه و صنفی که کار کرده و از لحاظ تخصص می‌تواند به جامعه خدمت رسانی کند و از طرفی خانواده شخص دچار فشار اقتصادی نمی‌شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: افرادی که موجب اخلال و آسیب به امنیت روانی جامعه می‌شوند  و مرتکب جرائم خشن شده اند مشمول شرایط جایگزینی حبس نمی‌شوند و در اینگونه جرائم و ناامنی های، دستگاه قضایی قاطعانه و قانونمند به  مجازات مرتکبین اهتمام دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار