پلمب تمامی تجهیزات غير استاندارد شهربازی ها در گرگان

مدیر کل استاندارد گلستان از پلمب و جمع آوری ۷۰ دستگاه تجهیزات بازی شهربازی‌ها در فروردین ماه امسال خبر داد.

سید مهدی حسینی گفت: به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان از تجهیزات شهر بازی‌ها در فروردین ماه امسال از ۷۰ تجهیز بازی مستقر در ۱۵ شهربازی در سطح شهر گرگان بازرسی شد.

او افزود: در این بازرسی‌های به عمل آمده، ۶۸ وسیله بازی غیراستاندارد شناسایی و پلمب و ۲ مورد تجهیزات غیر استاندارد شهربازی و زمین بازی جمع آوری شد.

مدیر کل استاندارد گلستان با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، افزود: لزوم استاندارد شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است لذا برای دریافت تاییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.

او با بیان اینکه افزایش ایمنی تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها نیازمند همکاری بیشتر مسئولان ذیربط است، افزود:از مسئولین و ارگان‌های ذیربط از جمله شهرداری‌ها خواستاریم که به این موضوع توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات لازم را این خصوص به‌عمل آورند.

حسینی گفت: بهره برداران و مالکین باید تصویری از گواهینامه صادر شده برای آن تجهیز را برای ایجاد اطمینان خاطر استفاده کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب کنند.

هر ساله حوادث ناگواری برای استفاده کنندگان از وسایل و تجهیزات بازی غیر استاندارد که عمدتا کودکان هستند، اتفاق می‌افتد؛ بنابراین تجهیزات بازی مستقر در زمین‌های بازی و مهدکودک‌ها توسط شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری اعلام شده است و مطابق با قوانین و مقررات، استفاده از تجهیزات بدون تاییدیه ایمنی توسط مالکان یا بهره برداران ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.