امنیت و حریم خصوصی یکی از اصول اتصال متقابل پیام رسان‌ها است

معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات گفت: در اتصال متقابل پیام رسان‌های ایرانی از جدیدترین استاندارد‌های امنیتی استفاده شده است.

محسن غفاری مدیرعامل پیام رسان ایتا با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به مزیت اتصال پیام رسان‌ها به یکدیگر گفت: اتصال متقابل پیام رسان‌ها بر اساس نیاز شکل گرفته است. این اتصال به کمک وزارت ارتباطات و با همت مهندسانی که در شبکه‌های اجتماعی بودند البته با توجه به وجود برخی چالش‌ها ایجاد شد. 

او افزود: ایران اولین کشوری است که اتصال متقابل بین پیام رسان‌ها را ایجاد کرده است و انتظار می‌رود خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه شود. مهمترین مزیت این اتصال این است که به کمک یک پیام رسان می‌توان به پیام رسان‌های دیگر نیز دسترسی داشت. 

کاظم کیال مدیر عامل پیام رسان بله گفت: اتصال متقابل هم مانند دیگر ویژگی‌های پیام رسان بله اعم از ایجاد فروشگاه، وضعیت و همچنین برقراری ارتباط صوتی و تصویری، یکی از نیاز‌های جامعه محسوب می شد.

حامد منکرسی معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات گفت: برنامه اتصال پیام رسان‌ها به یکدیگر از سال گذشته در اردیبهشت بین کارشناسان پیام رسان‌ها کلید خورد. 

او ادامه داد: علاوه بر تلاش‌های بخش خصوصی، اقداماتی را نهاد‌های بین المللی برای اتصال این پیام رسان‌ها انجام داده بودند، تا بتوانیم نیاز جامعه را پاسخ دهیم و هم این امکان فنی را پا به پای دیگر کشور‌ها برای صنعت پیام رسان در داخل کشور فراهم کنیم. 

منکرسی اظهار کرد: یکی از اصولی که برای طراحی و پیاده سازی این طرح در نظر گرفته شد بحث امنیت و حریم خصوصی کاربران بود. در اتصال متقابل پیام رسان‌های ایرانی از جدیدترین استاندارد‌های امنیتی استفاده شده است که امنیت بالایی را تضمین می‌کند. اولین کشوری که در سطح ملی این امکان را رونمایی کرده ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار