مصرف ۳۲ درصد مصرف گاز استان در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج تقریبا ۳۲ درصد از گاز مصرفی استان را به خود اختصاص داده است.

 مهندس احمد فعله گری با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش محتصری روبرو بوده است گفت: در طول فصل سرد سال اولویت مصرف گاز طبیعی با مصرف بخش خانگی است و در صورت لزوم برای تامین مصارف این بخش مصرف صنایع بخصوص نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با محدویت مواجه می‌ شود.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع کل استان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی ۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که ۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۷۰۶ متر مکعب در بخش نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی شهرستان سنندج مصرف شده است.

او یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع مصرف کل استان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی ۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که ۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۸۶۲ هزار و ۵۳۲ متر مکعب در بخش نیروگاهی اتفاق افتاده است.

فعله گری یادآور شد: با مقایسه مصرف گاز طبیعی در بخش نیروگاهی در ۲ سال متوالی افزایش ۰/۹ را نشان می‌دهد که افزایش چندانی را شاهد نیستم و دلیل آن محدودیت مصرف در فصل سرما بوده است، زیرا اولویت تامین گاز طبیعی با بخش مسکونی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد درصد تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بیان داشت: مصرف روزانه نیروگاه بطور میانگین ۴ الی ۴ و نیم میلیون متر مکعب می‌باشد و با مقایسه مصرف گاز طبیعی در ۱ سال، نیروگاه با کل مصرف استان تقریبا ۳۲ درصد از گاز مصرفی اختصاص به بخش نیروگاهی داشته است.

او در مورد افزایش مصرف گاز طبیعی در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج اعلام کرد: هر سال با عبور از فصل سرما و به تبع آن افزایش دمای هوا، مصارف گازطبیعی برای استفاده گرمایشی با کاهش محسوسی روبرو شده و با روشن شدن وسایل سرمایشی منازل مسکونی، مراکز عمومی و تجاری و ادارات با افزایش بسیار قابل ملاحظه‌ای مصرف برق مواجه می‌شوند و نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی تولید برق شهرستان سنندج برای افزایش تولید و رفع نیاز این بخش نیاز به سوخت مطئمن و دائم دارد که گاز طبیعی این منبع مورد نیاز را تامین می‌کند و میزان گاز تحویلی به این نیروگاه با افزایش چشمگیری روبرو می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.