صلیب سرخ: آتش‌بس در سودان می‌تواند به نجات جان غیرنظامیان کمک کند

کمیته بین المللی صلیب سرخ، تاکید کرد آتش بس در سودان می‌تواند به نجات جان غیرنظامیانی که در مناطق درگیری گرفتار شده اند، کمک کند. 

پاتریک یوسف مدیر منطقه آفریقا در صلیب سرخ گفت: از خبر آتش بس موقت در سودان به شدت استقبال می‌کنیم. آتش بس موقت در سودان، شاید منجی احتمالی غیرنظامیانی باشد که در خانه‌هایشان محاصره شده اند و توانایی دسترسی به غذا، آب سالم و مراقبت‌های پزشکی ندارند. 

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، پاتریک یوسف افزود: می‌دانیم بعضی خانواده‌ها در خارطوم در هشت روز گذشته نتوانسته‌اند از خانه‌هایشان خارج شوند. تردد مردم در داخل پایتخت سودان بسیار محدود است. نیاز داریم که اطمینان پیدا کنیم سخن از احترام به قوانین بین المللی فقط در سطوح بالا نباشد و در صحنه میدانی هم عملی شود. بسیاری از تیم‌های خودمان را آماده کرده‌ایم تا مطمئن شوند که فرماندهی هر دو طرف نیرو‌های واکنش سریع و نیرو‌های مسلح سودان، به آتش بس اهمیت می‌دهند. 

ماری هلن ورنی، نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در سودان جنوبی، هم درباره فرار اهالی خارطوم گفت: از نظر ما، سناریویی که بیشترین احتمال را دارد، بازگشت ۱۲۵ هزار پناهجوی سودان جنوبی به کشورشان است. ۴۵ هزار پناهجوی دیگر هم وارد سودان جنوبی خواهند شد که بیشتر آن‌ها از خارطوم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار