تولید بیش از ۲۵ هزار بذر نهال جنگلی ارس در کلات

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلات گفت: بیش از ۲۵ هزار بذر نهال جنگلی ارس در قدیمی‌ترین نهالستان این شهرستان کاشته شد.

مجید بهشتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلات  گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست، توسعه و بهره‌برداری از جنگل‌های طبیعی به ویژه جنگل‌های کمیاب ارس در اقلیم سرد کوهستانی رشته کوه هزار مسجد واقع در شمال خراسان رضوی در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار بذر کشت شد تا پس از رشد کافی به عرصه‌های مورد نظر انتقال پیدا کند.

او افزود: علاوه بر تولید نهال جنگلی ارس ۲۵ هزار اصله قلمه صنوبر نیز در این نهالستان کاشته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلات  ادامه داد: اولین نیاز در حفظ و حراست از جنگل‌ها، ایجاد راه دسترسی مناسب به مناطق صعب‌العبور است تا حفاظت را آسان‌تر کند.

بهشتی بیان کرد: چون همواره جنگل در معرض خطر تخریب سودجویان و تصرف و چرای مفرط دام قرار می‌گیرد در همین راستا بیش از ۲۰ کیلومتر راه دسترسی به بیشه‌زار‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی ارس (جنگل پسته خواجه، جنگل منظر لایین) در سال گذشته مرمت و بهسازی شد و کار اکیپ سیار گشت و بازرسی یگان حفاظت را در امر حفظ و مراقبت از جنگل‌ها تسهیل کرد.

او تصریح کرد: سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های متنوعی از جمله توزیع و کاشت ۱۴۵ هزار قلمه چنار و صنوبر و ۵۱ هزار اصله نهال سایر گونه‌ها در سطح شهرستان آبیاری سنواتی برای حفظ درختان کاشته شده در سطح ۱۶۰ هکتار از درختان پسته اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار