برخورد قاطع پلیس فتا گلستان با هنجار شکنان فضای مجازی

رئیس پلیس فتا گلستان از برخورد قاطع پلیس فتا با هنجار شکنان فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ دوم سعید تجری گفت: در پی مطالبات گسترده مردمی از سوی اقشار مختلف شهروندان و در راستای شرح وظایف پلیس فتا در جهت ارتقاء امنیت و آسایش عمومی و برخورد با هنجارشکنان، طرح عملیاتی پلیس فتا در این زمینه در حال اجرا است.

او افزود: در این طرح هر گونه مصادیق بر علیه عفت و اخلاق عمومی و موارد پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و دیگر موارد سوء اخلاقی رصد و پایش شده و با هنجار شکنان برابر قوانین جاری کشور برخورد قانونی صورت می‌شود.

تجری ادامه داد: در این خصوص در سطح استان گلستان تا این لحظه گردانندگان ۱۴۵ نشانگاه مجازی شناسایی شدند که ۶۰ مورد آن با نگاه رأفت اسلامی، ضمن دعوت از مدیران صفحات مجازی و تشریح قانون جرائم رایانه‌ای، نهایتاً منجر به توجیه و حذف محتوای بر خلاف عفت و اخلاق عمومی شده است.

او افزود: همچنین تعداد ۴۷ پرونده هم برای اقدام قانونی و قضایی به رده‌های مربوطه ارجاع شده و تعدادی هم در دست اقدام است.

این مقام انتظامی گفت: متاسفانه گردانندگان نشانگاه‌های مجازی هنجارشکن با هدف جذب فالور و مخاطب و نیز کسب درآمد از این راهها، اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی تحت عناوین مدلینگ، مزون، آتلیه عکاسی، آنلاین شاپ هامی کنند.

سرهنگ تجری گفت:لازم به ذکر است پلیس فتا استان در راستای ارتقاء امنیت و آسایش عمومی بصورت شبانه روزی این فضا را رصد و پایش کرده و با هنجارشکنان برابر قوانین جاری کشور برخورد قاطع خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.