معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور :

ظرفیت جذب سربازان فناور در شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافت

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:ظرفیت جذب سربازان فناور در شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافت.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور  امروز در سی و پنجمین دوره نشست روسای بنیاد نخبگان استانی در مشهد گفت:گذراندن دوره خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان ، یکی از تسهیلات ویژه‌ای است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دانش بنیان‌ها و نخبگان فراهم کرده  است.

او افزود: همچنین  افراد  شاغل در شرکت‌های دانش بنیان که زمان سربازی آن‌ها فرا می‌رسد، در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند از امکان گذراندن دوره سربازی در همان شرکت بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: با موافقت ستاد کل نیرو‌های مسلح سالانه ۱۰ هزار نفر از افراد کلیدی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند خدمت سربازی خود را در همان شرکت بگذرانند.

دهقانی فیروز آبادی همچنین از جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی خبر داد و بیان کرد: پارسال هزار نفر از نخبگان پس از شرکت در آزمون استخدامی جذب دستگاه‌های دولتی شدند که امسال این ظرفیت به ۵ هزار نفر خواهد رسید که برای آن ردیف بودجه پیش بینی شده است.

 ناصر باقری مقدم  قائم مقام بنیاد ملی نخبگان هم گفت: هدف از برگزاری این نشست ارزیابی عملکرد سال گذشته و هم اندیشی و هم افزایی برنامه‌های ۱۴۰۲ است.

او افزود: هم اکنون ۶۵ هزار نخبه و مستعد عضو بنیاد نخبگان کشور هستند که در حوزه‌های فنی، مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و هنر فعالیت می‌کنند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان   ادامه داد: مهم‌ترین رویکرد بنیاد اثر گذاری نخبگان در حل مسائل کشور است و در سال گذشته حدود ۴۵۰ هسته حل مسئله در سطح ملی و استانی تشکیل شد و بنا داریم آن را به بیش از ۶۰۰ هسته برسانیم.
فعالیت بنیاد نخبگان از مقطع دانش آموزی شروع و تا سطح استادان برجسته هم ادامه دارد.

این نشست یک روزه در هتل فدک الزهرا مشهد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.