ادعای مقام آمریکایی درخصوص منفعت ایران از صادر نشدن نفت اقلیم شمال عراق

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا با ابراز نگرانی از توقف صادرات نفت اقلیم کردستان عراق، خواستار ازسرگیری صادرات نفت این منطقه شد.

«مایکل مکول» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی از توقف صادرات نفت اقلیم کردستان عراق، خواستار ازسرگیری صادرات نفت این منطقه شد.

به گزارش «رووداو» او طی اظهاراتی گفت: از اینکه بغداد هنوز اجازه ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان را نداده، نگرانیم.

او ادعا کرد توقف صادرات نفت اقلیم کردستان عراق «به نفع ایران است» و از دولت جو بایدن خواست تا برای حل این موضوع که «امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند» دولت عراق را تحت فشار قرار دهد.

از سوی دیگر، باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در اظهاراتی به پایگاه آرگوس گفت که موضوع از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق تنها به مسائل فنی بستگی دارد. وی خاطرنشان کرد: به محض رفع مشکلات فنی، صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از سر گرفته می‌شود.

پیش از این نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که به زودی هیئتی از بغداد برای امضای قرارداد با شرکت‌های نفتی فعال در اقلیم کردستان عراق عازم اربیل خواهد شد.

صادرات نفت اقلیم کردستان عراق در پی حکم دادگاه اتاق‌های بازرگانی در پاریس علیه ترکیه بابت شکایت بغداد درباره فروش نفت اربیل متوقف شده است. پیش از این نخست وزیر عراق و رئیس دولت ایالتی کردستان عراق توافقی درباره ازسرگیری صادرات نفت اقلیم امضا کردند، اما این صادرات هنوز آغاز نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار