تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع وارد ایران شد

گروه راهداران شورای بین‌ دولتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) روز شنبه در قالب تور علمی- گردشگری از مرز باجگیران خراسان رضوی وارد ایران شد.

این تور علمی- گردشگری با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی و با استقبال مسوولان محلی قوچان و پایانه مرزی باجگیران حوالی ساعت ۹ صبح از ترکمنستان وارد ایران شد.

ربیس اداره امور بین الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه استقبال از این تور گفت: امروز ۲۲ نفر از مدیران و مسوولان راه و راهداری از ۱۰ ملیت مختلف از کشورهای مستقل مشترک المنافع با میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با یک اتوبوس‌ ویژه وارد کشور شدند.

مهدی علمدار بیان داشت: سفر این گروه در ایران در قالب ۶ شب و هفت روز با عبور و اقامت در شهرهای قوچان، توس، مشهد، نیشابور، سبزوار، بجنورد، آزادشهر، گرگان، قائم شهر، فیروز کوه، تهران، زنجان، تبریز انجام خواهد شد و در نهایت این گروه از مرز "نوردوز" ، ایران را به مقصد کشور ارمنستان ترک خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: اهداف برگزاری تور مزبور توسعه راههای بین‌ المللی و حمل و نقل بار و مسافر، همکاری‌ های علمی و فناوری، آشنایی با اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌ های گردشگری‌ کشورهای مسیر جاده ابریشم و تحکیم روابط دوستی راهداران کشورهای مشترک ‌المنافع با راهداران ایران و ترغیب ترددهای بین کشورها اعلام شده است.

کشورهای مستقل مشترک المنفافع شامل برخی از جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است که در یک پیمان همکاری امنیتی و اقتصادی تشکیل شده اند و در حال حاضر جمهوریهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس ، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاستان و مولداوی عضو این اتحادیه هستند و ترکمنستان از سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان عضو همکار با کشورهای مستقل مشترک المنافع مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.