۲۱ معلم یزدی با رهبر دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از انتخاب ۲۱ معلم استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت هفته معلم گفت: فرآیند انتخاب معلم در پنج مرحله و در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور انجام می‌شود و یک گروه معلمان کیفیت‌بخش نیز که شامل ۱۵۰ نفر هستند، تجلیل می‌شوند.

او ادامه داد: از هر ۵۰۰ معلمی که به مناطق معرفی شده، یک معلم به عنوان معلم شاخص ناحیه و منطقه انتخاب می‌شود که آمار آن‌ها به ۶۴ نفر می‌رسد و در نهایت چهار نفر به عنوان معلم نمونه استانی به کشور معرفی و در مجموع ۱۲ معلم نمونه در سطح کشور انتخاب می‌شوند، اما از این ۱۲ نفر هیچکدام یزدی نبودند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال مراسم تجلیل از معلمان در یکی از سالن‌های ورزشی استان با حضور چهار هزار نفر از جامعه فرهنگیان برگزار می‌شود.

او از انتخاب ۲۱ معلم برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: تلاش ما انتقال تجربیات زیسته معلمان است و بر این اساس از تعدادی از معلمان پیشکسوت استان دعوت شده و مصاحبه‌های شفاهی با آن‌ها ثبت و ضبط شده و به عنوان آرشیو تاریخ شفاهی از آن نگهداری می‌شود.

رحیمی نژاد در مورد آزمون استخدامی آموزش و پرورش که روز گذشته برگزار شد، گفت: سه هزار و ۱۰۴ نفر در این آزمون شرکت کردند که ۲۹۵ نفر از بین آن‌ها پذیرش خواهند شد و پس از گذراندن دوره‌های پودمانی از اول مهرماه ۱۴۰۲ سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

او با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش استان یزد برای تامین نیاز معلم پرورشی عنوان کرد: در سطح کشور ۱۱ هزار نفر استخدام می‌شوند که انتظار می‌رود با این استخدام، بخشی از نیاز استان نیز تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در مورد پرداخت دستمزد معلمان خرید خدمت استان یزد خاطرنشان ساخت: مهمترین مطالبه این قشر، پرداخت به موقع دستمزد است که این پرداخت‌ها به روز شده و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده، هم نگرانی نیرو‌های خرید خدمت و هم نیرو‌های خدماتی برطرف شود ضمن اینکه در آزمون استخدامی روز گذشته نیز شانس استخدام این قشر بیشتر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار