۱۰ هزار جعبه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از نیمه فروردین امسال تاکنون ۱۰ هزار جعبه تخم نوغان بین پرورش‌دهندگان کرم ابریشم در استان توزیع شده است.

محمدمهدی یعقوب‌زاده گفت: سهمیه تخم نوغان برای توزیع در استان پارسال ۱۰ هزار جعبه بود که امسال به ۱۲ هزار جعبه افزایش یافته است.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به فراخور سردسیری و گرمسیری شهرستان های خراسان رضوی، کار توزیع نوغان تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در صورت توزیع ۱۲ هزار جعبه تخم نوغان در سال جاری، پیش‌بینی می شود بیش از ۴۰۰ تن پیله تر در استان تولید شود.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: تامین برگ درخت توت به عنوان خوراک کرم ابریشم از اهمیت بالایی برای تولید ابریشم برخوردار است، به همین منظور امسال ۷۰ هزار اصله نهال توت اصلاح شده نیز در استان توزیع شد.

در کنار صنعت نوغانداری، ابریشم بافی به عنوان هنر - صنعت منحصر به فرد و بازارپسندی مطرح است و تولید نخ‌های ابریشم زمینه ساز تولید دست‌بافته های سنتی و هنری در قالب فرش‌ها و تابلوفرشهای دستباف ابریشمی است که سودآورترین بخش در مرحله تولید ابریشم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.