۶۰ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به قزوین در حوزه کتابخانه‌ها محقق شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به مصوبه پرداخت ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: از این رقم تاکنون ۶۰ درصد مصوب شده است.

 فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در نشست خبری در جمع رسانه‌های قزوین گفت: این اعتبارات طی ۲ سال صرف ساخت چهار پروژه کتابخانه مرکزی بویین‌زهرا، بیدستان، سگزآباد و نرجه تاکستان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات پروژه کتابخانه‌ها مربوط به ساخت و بخش دیگر مربوط به تجهیزات آن‌ها است، افزود: علاوه بر بودجه سفر رئیس جمهور، بخشی از اعتبارات مربوط به تجهیزات کتابخانه شهر‌های نرجه و بویین‌زهرا برای نخستین بار توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی به میزان ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

محمد بیگی اظهار کرد: برای افتتاح پروژه کتابخانه نرجه تاکستان ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده که ۱۳۰ میلیون تومان از این میزان مربوط به اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان است.

وی اضافه کرد: پنج هزار جلد کتاب به ارزش ۲۸۰ میلیون تومان برای تامین کتاب‌ها و ۸۰ میلیون تومان نیز برای تجهیزات سخت‌افزاری کتابخانه عمومی شهر نرجه هزینه شده است.

به گفته این مسوول، سالن مطالعه، مخزن، بخش کودک، نوجوان و کمک درسی از بخش‌های کتابخانه عمومی شهر نرجه تاکستان است.

این مسوول همچنین گفت: این کتابخانه با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان احداث شده و در خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

محمد بیگی تاکید کرد: فضای کتابخانه مرکزی بویین‌زهرا دارای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربناست که اتاق علمی نوجوانان، بخش مادر و کودک، تالار ویژه محققان و اتاق‌های مطالعه گروهی در آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ساخت کتابخانه مرکزی بیدستان، ادامه داد: این کتابخانه با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به استان به شمار می‌رود که با یک هزار و ۵۰ متر مربع در ۲ طبقه در حال ساخت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: همچنین کتابخانه عمومی سگزآباد از دیگر پروژه‌های سفر رییس جمهور به استان به شمار می‌رود که با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۵۵۰ متر مربع توسط شهرداری در حال انجام است.

وی یاد آور شد: ۲ پروژه کتابخانه عمومی قشلاق و شریف‌آباد که دارای کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت هستند که پروژه قشلاق توسط اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس به متراژ ۳۰۰ متر مربع و پروژه شریف‌آباد توسط شهرداری به متراژ یک هزار و ۱۰۰ متر مربع ساخته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.