صدور بیش از ۲۷ هزار برگ بارنامه جابجایی کالا در خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از صدور ۲۶ هزار و ۹۱۶ برگ بارنامه جابجایی کالا در استان از ابتدای سال خبر داد.

حاجی صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن کالا با صدور ۲۷ هزار و ۹۱۶ برگ بارنامه جابجا شده است.

او با اشاره به اینکه بارنامه‌ها براساس شناسنامه هر کالا صادر شده است، افزود: براساس آمار بیشترین کالا جابجا شده به ترتیب از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین حمل شده است.

حاجی صفری ادامه داد: عمده کالا‌های جابجا شده از مبدأ استان سیمان، انواع سنگ، زغالسنگ، خاک معدنی، آهن اسفنجی، انواع کاشی و سرامیک و مصالح ساختمانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیکی بارنامه و الکترونیکی کردن اسناد حمل کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل سراسری موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده‌اند.

او عنوان کرد: با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صمت است.

حاجی صفری گفت: مهم‌ترین دستاورد‌های حذف فیزیکی بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

او ادامه داد: ۲۷ شرکت حمل و نقل کالا با ۵ هزار و ۵۸۱ دستگاه ناوگان باری در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.