اقتصاد‌های جهانی اتحاد با آمریکا علیه روسیه را رد کردند

یک نشریه آمریکایی از مقاومت کشور‌های کلیدی در جهان برای اتحاد آمریکا با هدف مقابله با روسیه نوشت.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست با استناد به اسناد افشا شده از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی نوشت که «هند، برزیل، آفریقای جنوبی، پاکستان و دیگر اقتصاد‌های بزرگ در حال ظهور جهان» به تلاش‌های دولت بایدن برای متحد کردن آن‌ها با آمریکا علیه روسیه در بحبوحه درگیری در اوکراین را دست رد زده‌اند.

اسناد محرمانه اطلاعاتی نشان می‌دهند «جک تکسیرا» سرباز گارد ملی هوایی آمریکا، اولین بار این اطلاعات را آنلاین منتشر کرد که هند هیچ تصمیمی برای جانبداری در زمینه اوکراین ندارد. سند دیگری هم نشان می‌دهد که در نشست ماه فوریه «آجیت کومار دوال» مشاور امنیت ملی هند، به «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه، گفت که دهلی نو در برابر فشار برای حمایت از قطعنامه مورد حمایت غرب در مورد اوکراین مقاومت می‌کند و به این مقام روسی اطمینان داد: «هند از موضع اصولی که در گذشته اتخاذ کرده بود منحرف نخواهد شد.»

یکی دیگر از فایل‌های فاش شده حاکی از آن است که برزیل بیشتر به ایفای نقش میانجی در درگیری علاقه‌مند است تا حمایت از واشنگتن و متحدانش و همچنین ایده «بلوک صلح جهانی» برای حل بحران اوکراین که «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل، در جریان سفرش به چین در اوایل ماه جاری مطرح کرد، مورد توجه و طرفداری روسیه قرار گرفته است. بر اساس این سند، مسکو با روایت «متجاوز-قربانی» غرب در مورد کی‌یف مقابله خواهد کرد.

سند دیگری هم درباره سفر «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، به آفریقای جنوبی در سال گذشته است، که نشان می‌دهد که این کشور در قبال پیشنهاد بلینکن درباره اوکراین، گفته است که «زیربار قلدری» نخواهد رفت.

سند دیگری مربوط به تاریخ ۱۷ فوریه درباره مذاکرات میان «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، و زیردستانش درباره رای‌گیری سازمان ملل درباره اوکراین است که در آن دستیار به نخست‌وزیر پاکستان گفته است که حمایت از قطعنامه مورد حمایت غرب نشان‌دهنده تغییر موضع اسلام‌آباد است و چنین اقدامی معاملات مهم تجاری و انرژی با روسیه را به خطر می‌اندازد. هنگامی که رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل یک هفته بعد برگزار شد، پاکستان در میان ۲۳ کشور ممتنع بود.

واشنگتن پست در نهایت نوشت: «کشور‌های آسیای مرکزی هم مایلند با کسی که فوری‌ترین محصولات را ارائه می‌دهد همکاری کنند، که اکنون چین است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه فهمیدن با طناب آمریکا تو چاه رفتن آخر و عاقبت خوبی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
شکست امریکارو عشق است مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترامپ میاد
و اینا همه سوراخ موش اجاره میکنن
آخرین اخبار