بیش از ۸۳ هزار واحد صنفی، خدماتی و تولیدی در قزوین بازرسی شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۸۳ هزار و ۳۶۵ فقره بازرسی طی یکسال گذشته از واحد‌های تولیدی، صنفی، خدماتی، مراکز عمده و خرده فروش استان انجام شد.

عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۸۳ هزار و ۳۶۵ فقره بازرسی با هدف مقابله با احتکار و گران فروشی طی یکسال گذشته از واحد‌های تولیدی، صنفی، خدماتی، مراکز عمده و خرده فروش استان انجام شد.

افضلی افزود: طی یکسال گذشته همچنین چهار هزار و ۲۳۴ فقره پرونده تخلف صنفی (به جز واحد‌های مرتبط با محصولات اساسی و کشاورزی و غذایی) ثبت شد که مربوط به گران فروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج نرخ قیمت، عدم صدور فاکتور و عرضه خارج از شبکه بود.

وی همچنین با بیان اینکه بازرسی‌هایی نیز در طرح ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان انجام شد، اظهار کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۴۵ فقره بازرسی به انجام رسید که منجر به تشکیل ۹۵۹ فقره پرونده تخلف صنفی در تعزیرات شد.

به گفته این مسوول، سه هزار گزارش شکایت در سامانه سیمبا طی سال گذشته دریافت و همچنین در طرح نوروزی نیز ۲۱۵ گزارش شکایت در این سامانه ثبت شد.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی ستاد خبری این سازمان، اضافه کرد: شهروندان قزوینی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری این سازمان جهت رسیدگی، اعلام کنند.

استان قزوین دارای چهار هزار واحد تولیدی و حدود ۴۰ هزار واحد صنفی و خدماتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.