تعطیل شدن خطوط تولید، خط قرمز دولت

استاندار یزد گفت: کارگر نباید متضرر شود و تعطیل شدن خطوط تولید خط قرمز دولت است.

مهران فاطمی استاندار یزد در  نشست  با جمعی از تشکل‌های کارگری استان  ضمن تبریک به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: اینکه مسئولان ارشد نظام برای کار و کارگر وقت می‌گذراند این موضوع به معنی ارزش نهادن به این جایگاه است.

 او افزود: کارگر و کارفرما در قبال یکدیگر وظایفی دارند که این حقوق را قانون مشخص کرده است و تاکید ما این است که قانون اجرا شود.

فاطمی عنوان کرد: از یک طرف کارگر نباید متضرر شود و از طرفی تعطیل شدن خطوط تولید خط قرمز ماست.

او یادآور شد: همه موظف هستند از قانون تمکین کنند و اگر کسی تمکین نکرد باید بازخواست شود و اداره کار باید از حقوق کارگران دفاع کند و با ورود خود مسائل آن‌ها را حل کند.

فاطمی گفت: هیچ مجموعه‌ای حق ندارد از مصوبات کمسیون کارگری استنکاف نماید و همواره تاکید ما بر اجرای قانون است.

استاندار یاداور شد: افرادی که از مصوبات کمسیون کارگری در حمایت از کارگران خودداری می‌کنند در ستاد تسهیلات آن‌ها را در لیست جعبه سیاه قرار می‌دهیم.

او افزود: کارگران از مجاری قانونی مطالبات خود را دنبال کنند و مسئولان ذیربط نیز وظیفه دارند این مسائل و مشکلات رامرتفع و پیگیری نمایند.

فاطمی با تاکید بر تقویت تشکل‌های کارگری از لحاظ کمی و کیفی عنوان کرد: هیچ مدیر عاملی حق ندارد کرامت انسانی کارگر را زیر پا بگذارد که در صورت انجام این کار با ان برخورد می‌شود

فلاحتی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان کارگران گفت: دراین جلسه مصوب شد تا آن مواردی که مربوط به داخل استان است توسط مدیران استانی پیگیری شود.

او با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی گفت: در این خصوص مصوبه مجلس ابلاغ شد و آئین نامه‌های تامین اجتماعی ابلاغ شده است تا انشاالله تعداد ۵۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی بحث بیمه آن‌ها انجام شود.

فلاحتی در خصوص امنیت شغلی کارگران افزود: این موضوع مورد تاکید مسئولان ارشد نظام است و وزارتخانه طرح امنیت شغلی را اماده و به دولت ارسال کرده است که انشالله این موضوع هم مرتفع می‌شود.

 در این نشست استاندار با جمعی از تشکل‌های کارگری استان و تعدادی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کارگری در زمینه‌های امنیت شغلی کارگران، اجرا نشدن برخی مصوبات کمسیون کارگری، مسائل بیمه کارگران ساختمانی، مشکلات مربوط به قرارداد‌های موقت، سنوات پایان کار و درمان پرداختند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.