اوکراین طی یک ماه بیش از ۱۵ هزار نظامی را از دست داد

وزیر دفاع روسیه طی کنفرانسی خبری اعلام کرد ارتش اوکراین در یک ماه بیش از ۱۵ هزار تن را تلفات داشتند.

سرگئی شویگو،  وزیر دفاع روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی وزارت دفاع گفت: در ماه آوریل، ۸ هواپیمای اوکراینی، ۲۷۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۴۳۰ تانک و سایر خودرو‌های زرهی، ۱۸ MLRS و ۲۲۵ قبضه توپ و خمپاره‌های صحرایی منهدم شدند.

براساس گزارش اسپوتنیک، تعداد انواع سلاح‌های اساسی خریداری شده تحت دستور دفاع دولتی نسبت به سال گذشته ۲.۷ برابر و مواردی که تقاضای بالایی دارند - تا هفت برابر افزایش یافته است. ارتش روسیه مهمات کافی برای وارد کردن خسارت به دشمن دریافت کرده است.

او در ادامه افزود: نیرو‌های مسلح روسیه به از بین بردن تسلیحات ارائه شده برای نیاز‌های نیرو‌های مسلح اوکراین توسط غرب ادامه می‌دهند.  تولید سریالی جدیدترین انواع سلاح آغاز شد که ساخت آن در کمترین زمان ممکن به پایان رسید.

وزیر دفاع روسیه همچنین اعلام کرد با وجود کمک‌های نظامی بی سابقه کشور‌های غربی، دشمن متحمل خسارات قابل توجهی می‌شود. آن‌ها تنها در یک ماه گذشته بیش از ۱۵۰۰۰ نفر را از دست داده اند.

چندین ماه است که شهر باخموت زیر آتش سنگین جنگ است و نبرد اصلی در این شهر جریان دارد. نیروهای روسی می‌گویند بر بیش از هشتاد درصد این شهر مسلط هستند و فرماندهان نظامی اوکراین نیز تایید کردند اوضاع جنگ در باخموت به نفع اوکراینی‌ها نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار